Se enkelt indlæg
Gammel 17-06-2009, 11:55   #28
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Om jeg keder det....

ups overskriften skulle selvfølgelig være: Om jeg kender det....... :-)

Hej.

Jo tak jeg kender også godt siturationen. Har nu været førtids i godt et år, og jo det bliver lidt nemmer at takle med tiden.

Jeg har været gift i 17 år men for et halvt år siden valgte vi at flytte hver til sig, bla. fordi det havde været for opslidende at komme igennem det offentlige system og ikke mindst fordi min mand desværre også var faldet i det der hul hvor han mente at når jeg nu gik hjemme så kunne jeg jo lige dit og dat. jeg magte ikke at få sagt ordeligt fra også fordi jeg jo gerne ville udfylde en plads i livet. Jeg har piskesmæld, prolaps i nakke og ryg + ADD og alt dette gør at jeg ind imellem har svært ved at overskue selv små ting og derfor ikke får dem gjort.

MEN, jeg er jo stadig en dejlig, kærlig, kreativ person som også har ret til et liv, også et positiv liv. Og med den rigtige hjælp og forståelse kan jeg jo også uden problemer levet et helt almindelig liv, dog uden job.....

Jeg er uddannet zoneterapeut og akupunktør og tjener. Når jeg får spørgsmålet om hvad jeg laver så svare jeg at jeg som oftes at jeg er alternativ behandler. Dette er jo ikke løgn. Jeg giver måske kun 1 behandlinger om mdr. men det kan de jo ikke vide.


Spørger folk mig så om jeg kan leve af det, så siger jeg nej med et stort smil på læberne. Ja så spørg da jo som oftes videre om hvad jeg da så lever af og så fortælle jeg dem måske at jeg er førtids og så er det lige pludselig ok, fordi jeg lagde ud med at jeg da foretog mig et eller andet i det omfang jeg kunne.

Så mit råd til alle vil helt klart være at bruge sin hobby som sit job, det kunne jo være at man er aktiv inden for en forening, eller ens hobby er at lave hjemmesider eller lignende. Brug det som ens job.

Det er også et spørgsmål om at vi selv skal erkende vores nye situration og vi skal selv til at finde det positive i vores nye liv. Tænk jer vi er så heldige at nu kan vi bruge dagen, aften og natten lige som vi har lyst til. Find de positive sider og put de negative i rygsækken og luk for den.

Og jo det er svært, meget svært og jeg er selv kun nåede et stykke af vejen, men jeg får mere og mere lyst til at komme hele vejen og så er jeg også sikker på at lykken findes også for os.

Annette
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat