Se enkelt indlæg
Gammel 17-06-2009, 01:36   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af StonesTM Se meddelelser
Jamen ved at man affinder sig med det, giver vi dem så ikke ret i at vi ikke er værd at samle på?

Jeg personligt, mener at jeg lige meget min situation har en hulens masse at tilbyde en evt partner

så jeg vil ikke opgive eller affinde mig med det, men sådan er vi jo alle så forskellige

Hold da nu lige helt op sikke da en tråd det her er hva

Jeg giver Steen helt ret, man skal ikke affinde sig med tingene og fordi nogle enkelte individer er så forstokket at de tror at livet går helt i stå fordi man får pension så er det jo ikke ensbetydende med at man skal ligge sig for foden af dem og lade dem vade ...

Flere her skriver folk spørger hvad man laver ....

Hmmm jamen hvad laver man så (kig på Bodils indlæg ) jeg laver meget , jeg er her på K10 jeg interessere mig for politik jeg interessere mig for det sociale i samfundet , jeg gider ikke at finde mig i at jeg ses som uduelig fordi jeg er blevet syg ....

Så spøger folk mig hvad jeg laver , ja så får de at vide hvad jeg LAVER og ikke HVAD jeg er ...

Det rager dem ikke en papand hvad jeg har af diagnoser , det rager dem faktisk heller ikke hvad jeg er visiteret til (fleks eller pension ) da jeg arbejde i fleksjob var jeg marketingskordinator og spurgte folk hvad jeg lavede , så var det det jeg lavede ... på jobbet fik jeg da også nogen af de sure bemærkninger og smålige mennesker kunne finde på at se skævt til mig , ja så holdt jeg da ganske enkelt et fordrag om at jeg var ansat i fleksjob pga fysiske problemer og at jeg kunne klare så og så mange timer om dagen og de og de opgaver , og at jeg ellers havde et problem med smålighed jeg har lavet min portion af jobbene jeg har ikke altid været syg , jeg har betalt min del af skatten så de kunne få deres su .. jeg skylder ikke en eller anden mavesur madamme noget....

sluttede et par gange af med at sige jeg er ikke noget i kraft af hvad jeg arbejder med , jeg er noget i kraft af den jeg er og så fik de ellers besked på at de skulle prøve det samme , man har det så meget bedre når man vågner op hvis ikke misundelse og smålighed gnaver "øøøhhh det er ikke en god ide at sige det til chefen )

Da jeg mødte min kæreste var jeg i gang med udredning for sygdom og jeg kendte nada til systemet , jeg lagde ikke skjul på at jeg var i gang med udredning og det var ikke noget problem (og da slet ikke da han så røbede at han var fleksjobber )

Helbreddet er så kun gået en vej siden og det er ned, han er i dag førtidspensionist og kan da godt se at han ikke får det bedre eller noget , men jeg skal da ingen steder af den grund , og han ja han kan da også se at jeg bestemt ikke er den han mødte for 8 år siden , men tror nu heller ikke at han er på vej nogen steder hen .. .

Men frygten for at blive alene den tror jeg nu ikke at man sådan skal have , tænk engang hvis regeringen har ret , så er der sgi snart flere af os end af de andre ...

Gadefejer he he flytte i kollektiv med de andre taber ,.. hmmm så må du ikke være med i mit kollektiv for jeg er ikke en taber , jeg er en vinder min sygdom har været noget L*** og jeg ville give meget for ikke at være blevet syg , men hvis jeg kigger på mit liv som det har artet sig så tror jeg at mange ting er blevet anderledes fordi jeg er blevet syg ....

Før jeg blev syg var der kun få ting der talte så som villa volvo og vovhund , mine unger kunne kun gå i mærkevaretøj , jeg sad aldrig stille skulle være med i alt , fodbold med drengene , børnehavebestyrelse, boligbestyrelse , skolebestyrelse ja om det så var min søns fodboldholds reserve træner så skulle jeg også være med der .. sikkerheds repræsentant , tillidsrepræsentant en mand der arbejde i døgndrift børn der var i børnehave fra tidlig morgen til sen aften...og som jeg ingen føling havde med overhovedet ...

I dag ser det anderledes ud , i dag har jeg to voksne knægte den ene i gang med at uddanne sig som socialpædagog , den anden som idræts pædagog, den tredje har allerede bestemt at når hendes tid kommer så skal det være børnehavepædagog ( nu i en alder af 13 er hun legepatrulje og mægler på sin skole ) jeg ved med mig selv at så empatisk og socialt arrangerede unger ville jeg aldrig have fået hvis ikke det var fordi jeg selv var endt i det her system..

Så havde de fortsat min vej efter villa volvo og vovhund , og en ting er helt sikkert jeg vil heller have det som jeg har det i dag med mine unger og min kæreste end jeg ville have det som dengang med min eksmand og mine unger (og her må det så lige tilføjes at min eks gik ingen steder da jeg blev syg, jeg valgte selv at sortere og prioriter i mine problemer og han røg ) det eneste jeg kan savne fra dengang er at vågne op uden smerter ..

Og mon ikke der et eller andet sted er en til alle , man skal måske bare ikke selv kun se problemerne men også forstå at når folk spørger hvad laver du ? så kan det jo være meget andet end arbejde ...

Jeg er nok en af dem der selv er grim til at spørge hvad laver du .. men jeg vil meget heller vide hvem og hvad de er , hvad kan de lide hvilke menneske er de osv kontra at høre om et mange gange død kedeligt job .... jeg hader at folk ikke kan snakke om andet end deres job , de burde jo få sig et liv ...

OKI en svada fra mig ... men nu kan jeg jo se at de mennesker der skriver herinde er både sympatiske , empatiske , hjælpsomme , arregagerende, hjælpsomme og medfølende mennesker , og alle som en er villig til at give det et par timer eller tre af deres liv hvis de kan hjælpe et andet menneske ..

Det er sgi da meget vigtigere end noget job .... så nej nogen tabere er her ikke i mine øjne og ville ønske at der heller ikke var andre her på siden der så sig selv som tabere (Gadefejer *SS* )

Hejdien

PS nogen gange er det nemmere med en umiddelbar dialog så læg lige mærke til at vi har altså chat her på siden (kig til venstre på forsiden oppe i toppen ) der er ingen der bruger den og ved at Web overvejer at fjerne den , men måske det var en ide at annoncere at man var der en bestemt tid på en bestemt dag ... så kan andre jo komme ind og få en snak ... bare en ide

Så havde de simpelthen
  Besvar med citat