Se enkelt indlæg
Gammel 22-06-2014, 23:20   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Skulle man undre sig over min tydelige vrede...

... ikke rettet imod dig Malofa, men mod den måde raske teoretikere forhandler om et forhandlingsbord om diagnoser de ikke har forstand på

Jeg har netop rådgivet en ung mand 33 år, arbejdet normalt, hus, kone barn men er udsat for en arbejdsskade, som bliver anmeldt for sent af arbejdsgiver.

Sygemeldt pga alvorlige smerter i lænd og ben.

MR-scannet, som viser stor frisk prolaps i S1 - L5.

Opereret på privathospital subakut.

Hvor de sætter en for lille kunstig disk ind.

Stadig store smerter og problemer.

Ender på Danmarks førende ryghospital, på papiret Glostrup neurokirurgisk afd

Som udskifter den for lille disk med 2 nye i korrekt størrelse. S1 - L5 - L4

Han ender på Rigshospitalet, hvor hele lænden bliver stivgjort, som sidste mulighed.

Sygedagpenge stoppes og arbejdsprøvning tvinges igennem 2 gange.

Smerteklinikken kan ikke gøre mere.

GOP, den lovkrævede Genoptræningsplan som egentlig lægerne skulle udfylde præcis sammen med patienten før udskrivning, over lades nu til den kommunale fysioterapi, hvor der startes op på holdtræning, som naturligvis forværre hans tilstand og smerter.

Familien overvejer at sælge huset, da samlever er under uddannelse og tjener lige præcis nok til at kontanthjælpen kan afvises af kommunen.

Ingen penge til fysioterapi på en 40/60 henvisning.

Lytter til de råd han bliver præsenteret for og begynder hjemmetræning som anvist med en stor blå gummibold købt i Netto.

Falder ned på gulvet første gang han forsøger de anviste øvelser, i den udleverede genoptræningsplan, og stopper hermed med hjemmetræning pga frygt og smerter.

Han er, da jeg møder ham første gang på max Metadon.

Det er hvad man tilbyder en ung rygpatient i dag.

Fortsættelse følger.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 22-06-2014 kl. 23:23.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat