Se enkelt indlæg
Gammel 09-07-2008, 16:31   #27
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 19
Jessica er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tænkte på, om ikke I kunne give hende pillen dagligt? og se at hun rent faktisk tager den som hun skal. I skulle jo nok rende ind i hinanden i løbet af dagen/aftenen.

Fortsætter det, så kan kommunen i værste fald TVINGE hende til at tage medicinen på psykiatrisk ambulatorium dagligt, med mødepligt. Og kontanthjælpen ryger promte hvis hun ikke møder op hver eneste dag (jeg har selv prøvet det!). Og det er jo bare om at gøre det så let for sig selv som muligt.

Tænker også HVIS i på et tidspunkt skal have gang i en sag om førtidspension, så er det altså NU i skal handle og få opbygget sagen - det inkluderer at hun tager sin medicin som foreskrevet. Det andet trækker bare sagen i langdrag og forværre din datters sindstilstand.
Dit foreslag er fint nok, men jeg føler at det er meget svært, da hun jo er over 18 år.

Jeg vidste ikke, at kommunen direkte kan tvinge folk.

Men jegvil fortælle mit det her til min datter i håb om at hun denne gang vågner op, og tager sine piller, om hun skal.

Ved samtalen med sagsbehandleren for en måned siden foreslog sagbehandleren min datter ASV´s "UNGDOMSUDDANNELSE contra PROJEKT VIRKSOMHEDSHOLD". Målgruppen er unge med generelle indlæringvanskeligheder, unge der er kontakthæmmede, unge med opmærksomhedsforstyrrelser/ADHD, og unge med socio-emotionelle vanskeligheder.

Den retter sig mod unge, der ikke har mulighed for at gennemføre en anden ungdomsuddannelse. Fagene er mange, bla. It, bo-undervisning, dansk, regning m.m.

Den foregår her i Fredericia.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat