Se enkelt indlæg
Gammel 17-06-2012, 13:19   #88
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Folmand Se meddelelser
...
Det er muligt, at jeg misforstår tråden, det jeg bare har bidt mærke i, er at der er en der kalder 17000 for små penge, og jeg har aldrig været i nærheden af at have det.. jo 16800, for et sindsygt opslidende arbejde, der gav mig karpal tunnel syndrom i begge mine hænder, og det er nok derfor jeg reagere sådan, jeg ødelagde mig selv for mindre, også se at der er en der syntes det ikke er godt nok med 17000, giver mig ticks.
OK, så prøver jeg at forklare dig hvad sagen drejer sig om.
Der findes en del af førtidspensionister som står veldigt godt økonomisk i kræft at det er gift med en som tjener gode penge samt en del af førtidspensionister som ud over den offentlig førtidspension har private opsparinger eller har fået en erstatning, som de kan leve fedt på.

Det hvad trådstarter mente med lommepenge var, at for sådan førtidspensionister den offentlig førtidspension er som lommepenge for dem og faktum er, at mange af disse personer kunne undvære disse 17.000 kr., men de vil de ikke, fordi de ifølge loven som den er i dag, har ret til den ydelse.

Desværre findes der større og større gruppe af folk som modtager kun den offentlig førtidspension og for dem de 17.000 kr er på ingen måde nogle lommepenge.
Det er disse førtidspensionister som få det ikke nemt frem over.

Det var så den forklaring.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat