Se enkelt indlæg
Gammel 29-04-2011, 09:58   #9
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 17
Mymlen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
Måske kunne det være fordi regeringen har vedtaget i år, at ME/CFS patienter skal igennem psykiatrien for udredning. Dette skyldes hovedsagligt Per Fink og hans ligesindede

Henrik Isager er og har altid været fortaler for ME som en ikke funktionel sygdom, men måske på grund af regeringens vedtagelse af, at ME er en funktionel sygdom vil han gerne give dig en diagnose, som ikke hører officielt under psykiatrien.

Jeg ved det ikke - men det kunne være en forklaring på hans 'hip som hap' :-). Her er link som synliggør at regeringen har besluttet at ME er en funktionel lidelse og skal behandles derefter - altså under psykiatrien

http://www.ft.dk/dokumenter/tingdok....3000/index.htm

Nedenstående råd fik en veninde til mig, som også selv er sikker på ME:

Jeg må desværre kraftigt advare dig imod Center for Funktionelle Lidelser i Århus. Den eneste diagnose de giver deres patienter er en psykiatrisk diagnose - læs hypokonder!! Derefter tvinges du til deres behandling med psykofarmaka, - som du formodentlig ikke tåler! Du vil desværre ALDRIG få en medicinsk diagnose der, og de blodprøver de tager er blot for at give patienten indtryk af, at de har fuldført en grundig udredning. Netop af samme årsag er denne psykiatriske afdeling placeret i neurologisk afdeling – altså fordi patienterne ikke skal føle, at det er en psykiatrisk afdeling. Den eneste diagnose de giver er Funktionelle Lidelser, somatisering eller bodily distress disorder – og så kan de stikke dig lykkepiller og tilbyde den sidste nye (omvendelses-behandling) Mindfulness.

Jeg vil til enhver til sige, at HVIS du har mulighed en anden diagnose end ME/CFS, så skal du ikke søge at få den, uanset du selv ved, det er hvad du fejler. Regeringen har så sent som i år medgivet, at alle patienter med ME/CFS skal sendes til psykiatrien. Og følg med på Facebook, der kommer en masse god information http://www.facebook.com/#!/mecfsforeningen





Man kan ikke vedtage, at ME er en funktionel sygdom. ME er klassificeret som en neurologisk sygdom under diagnosekoden ICD G93.3. Det er kun WHO, der kan reklassificere diagnoser, og mig bekendt er der ikke planer om at foretage sådanne ændringer.

Det man kan frygte er, at patienter med en sygdomshistorie og symptomer, som peger på ME, fremover automatisk vil blive henvist til Forskningsenheden for Funktionelle Lidelser, hvor de vil få en hjemmestrikket skraldespandsdiagnose som fx. Bodily Distress Syndrome. Det er altså vigtigt, at patienter, der har en mistanke om, at de har ME, klager over sådan en diagnose og kræver en ordentlig udredning og en korrekt diagnose.

Jeg synes det er betænkeligt, at Henrik Isager mener, at det er hip som hap om man har diagnosen fibromylagi eller ME. Jeg ved der er en del overlapninger og at nogle patienter opfylder kriterierne for begge diagnoser, men det er der også en stor andel, der ikke gør.
__________________
"Fald syv gange - men rejs dig otte"

Japansk ordsprog
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat