Se enkelt indlæg
Gammel 13-07-2018, 11:30   #435
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Juli 10. 2018 Brev fra Jobcenteret Vedrørende din opførsel 10-07-2018







Mit svar/reaktion:
--------------------------------------------------
KLAGE over Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen.

Fredag d 13 juli 2018.

Til
Beskæftigelses- og integrationsborgmester Cecilia Lonning-Skovgaard
Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Bernstorffsgade 17
1592 København V
[email protected], [email protected]
E-boks: https://minside.borger.dk/post?funct...ailboxid=10516

Jobcenterchef Maria Bødker Boje
Jobcenter København JKI
Lærkevej 18, 2400 København NV
Mail: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]
E-boks: https://post.borger.dk/?logon=borger...ubjectid=38375

Att.:
Statsminister Lars Løkke Rasmussen
Justitsminister Søren Pape Poulsen
Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen
Beskæftigelsesborgmester Cecilia Lonning-Skovgaard.
Jens Rohde "retssikkerhedsordfører" ex-medlem af EU-parlamentet for Radikale Venstre
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected]

Cc.: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]

Medier og journalister:
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]

Journalnummer: 060564-xxxx

KLAGE over Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen.


Hej Cecilia Lonning-Skovgaard.

Som øverst ansvarlig chef på BIF området, og med politisk mandat til at stoppe disse ulovligheder, henvender jeg mig igen her til dig med klage over Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen og et krav om at du tvinger Dem til at "rette ind" og følge love, God Forvaltningsskik mm eller udskifter Dem med nogle kompetente chefer der overholder loven.

Jeg har modtaget dette brev fra Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen.
Vedhæftet:
1 Brev fra Jobcenteret Tom skabelon - 10-07-2018.PDF
1.1 Ordensregler - 10-07-2018.pdf.pdf.pdf

Jeg har i Tirsdags d 10 juli 2018 allerede redegjort for hvad der rent faktisk skete sandhedsbevis med med lyd- og videooptagelser. Denne klage blev sendt INDEN jeg modtog dette brev fra Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen.

I øvrigt var Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen slet ikke til stede i mandags, så deres udtagelser her bygger på ren andenhåndsviden.

Dette som Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen skriver er direkte usandt (løgn) og kun et åbenlyst bevis for at disse 2 chefer, som tillader disse systematiske ulovligheder, stadig ønsker at blive ved med at tillade at deres sagsbehandlere (SB) praktiserer systematisk ulovlig sagsbehandling over for syge borgere, ved løgnagtigt at forsøge at "fordreje" sandheden for hvad der rent faktisk skete i mandags.

Tillad mig at svare på disse usandheder som Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen her kommer med.

Svar 1. Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen skriver:
"Du modtager dette brev, fordi du i jobcentret den 9. juli 2018har haft en meget konfronterende og provokerende opførsel overfor medarbejderne og borgerne i jobcentret."

Ikke sandt.
Ja, jeg var direkte og konfronterende over for den SB som ikke ville modtage ansøgningen om førtidspension (FP).
Det er nemlig ulovligt...

At Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen opfatter det som "provokerende opførsel" at jeg kræver
at loven bliver overholdt, er dybt inkompetent i forhold til de borgere der fratages deres retssikkerhed.

Cecilia Lonning-Skovgaard og andre, hør selv lydoptagelsen hvor flere love bliver brudt.

1. Ulovlig Sagsbehandling af SB_sd.mp3
2. Udenfor samtale med vagt anmeldes til politiet_sd.mp3
3. Samtale med borger og forløb inden politi kommer_sd.mp3
4.Lærkevej rampe-kørsel 2018.07.09_14.49.10.mp4
5.Video af Lærkevej fra bænk 2018.07.09_14.50.05.mp4
6.Samtale med politi 2018.07.09_15.16.48.mp4

Desværre tør mange borgere ikke stå frem. Jeg tør og gør det åbenlyst og hjælper alle der beder om min hjælp.

Svar 2. Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen skriver:
"Da medarbejderen inde i samtalen spurgte om du optog samtalen, svarede du ”ja”. Medarbejderen oplyste, at du altid skal spørge om lov til, at optage i Jobcenteret inden samtalens start."

Direkte ulovligt...
Enten kender Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen ikke loven, hvad jeg tvivler på da det er intelligente mennesker, så jeg må konkludere at de BEVIST bryder loven...

Jeg og alle borgere skal IKKE jf Straffeloven § 263, stk. 1, nr. 3 og Ombudsmandens opfattelse (FOU 2005.578) samt vejledningen fra DUKH Praksisnyt 49-2015 juni om bisidder og partsrepraesentant oplyse om at jeg optager en samtale...

Det har jeg også redegjort for i min mail samt lydoptagelse fra tirsdags, hvor jeg har nedskrevet præcist hvad der blev sagt.
Vedhæftet: Gmail - Klager over trusler fra Vagt og direkte ulovlig sagsbehandling.pdf

SB i CI spørg om jeg optager samtalen...
Jeg svarer Ja selvfølgelig gør jeg det..
SB siger at det skal jeg sige højt at jeg optager...
Mig: "nej det skal jeg ikke..."
og henviser til Straffeloven § 263, stk. 1, nr. 3, Ombudsmandens opfattelse (FOU 2005.578) samt tager disse
pappier frem: DUKH: Praksisnyt 54-2015 december om lydoptagelse af moder.pdf


Nogle "hjemmestrikkede "Ordensregler" ophæver IKKE straffeloven... Har jeg også klage over i tirsdags, så
disse "Ordensregler" fra maj 2011 skal ændres... De er ikke lovlige...

Svar 3. Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen skriver:
"Under samtalen spurgte medarbejderen borgeren om borgeren ønskede dig som partsrepræsentant. Dette svarede borgeren ”nej” til og trak dermed sit samtykke tilbage. Du fortsatte samtale imod borgerens ønske og borgeren valgte at forlade Jobcenteret."

Igen direkte usandt.. Hør selv lydoptagelsen på hvad der rent faktisk skete.

Note: Læg mærke til hvordan Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen bevist undlader at påtale at deres SB IKKE ønsker at tage imod ansøgningen... Direkte inkompetent...

Fra min mail i tirsdags, uddrag af samtalen (hør lyd-optagelsen):

SB siger nej og at hun har snakket med manden (borgeren som stå lige ved siden af)...
Borgeren, som ikke er indfødt dansk og ikke god til at argumentere og kommunikerer, som er hjerneskadet
hvad jeg vidste på forhånd, siger:"Du forklarer det på en forkert måde jo..."
SB : "nej...."
Mig:"Loven siger at enhver borger kan ansøge om hvad som helst, så skal du bare..."
SB : " det kan de også..."
Mig:"så skal du bare tage imod denne ansøgning... Du skal ikke "sagsbehandler"..."
SB : "Jeg sagsbehandler ikke en dyt..." (Direkte løgn op i mit ansigt...)
Mig:"Hvorfor må han så ikke aflevere den..."
SB :"Det må han også godt, du kunne have mødt op til samtalen før"...
Note: Hvorfor fanen havde hun så ikke modtaget den før, da borgeren alene var inde for at levere den...?"
Mig:" jeg spurgte om jeg skulle gå med, han sagde nej"...
Mig:"Du skal stemple og underskrive og så skal vi bede om et kopi..."
SB ": Hvorfor er han så med nu..?
Note: Her er det åbenlyst hvad formålet er for denne sagsbehandler (SB) er.. Det er at fastholde syge og
udsatte svage borgere på kontanthjælp, at komme med djøfferiske bortforklaringe til disse svage borgere, at
"Det må du ikke" eller "Det kan du ikke" når de
møder op alene... Det sker for rigtig mange borgere skal jeg hilse at sige...
Mig:" Fordi jeg er hans bisidder.... jeg sidder udenfor og tilbyder borgere hjælp som bisidder..."
SB : "Ja, det må du også godt..."
Mig:" nemlig, har også snakket med din chef jobcenterchef Maria Bødker Boje i sidste uge om dette, hun ved
godt jeg sidder her...Du henter hende bare..."
SB til borgeren": Hvad var det lige jeg sagde du ikke forstod ?".
Note: For mig virker det DYBT nedladende, at hun taler sådan til en syg borger..
Og IGEN et klart eksempel på at hun vil få mig ud af samtalen, så hun manipulerende og djøfferisk kan overtale
borgeren til at acceptere at han ikke kan levere en ansøgning om FP.
Borgeren: "hva,hva,hva,hva,hva..."
Mig:" Det er ikke noget at forstå, du skal bare underskrive....."
Borgeren: "Du siger at SB bare vil give afslag eller ej..."
SB:" Nej, det har jeg ikke sagt noget om..."
Note: Igen dette svar opfatter mig jeg som direkte usandt...Jeg er overbevist om at hun har sagt det..
Jeg har flere gange været inde sammen med andre borgere og aflevere denne ansøgning om FP uden
problemer...
Mig til borgeren:" Du skal ikke diskutere med hende..."
og Mig til SB:" Du skal bare stemple og..."
SB til mig: "Du må gå ud så jeg kan snakke med Borgeren.."
Note: Igen åbenlyst hvad formålet med dette er, nemlig hun er så dygtig til retorik og ved at hun alene med
denne svage borger, uden problemer kan få ham til at trække ansøgningen tilbage... også fordi hun ved, at netop
denne type syge og med en meget dårligt dansk, ikke vil klage over det...
Mig til SB:" Nej nej, du skal stemple og underskrive....
SB til vagterne:" Jeg vil gerne have at han flytter sig fra samtalen nu..."
Som alle kan høre på optagelsen, råber jeg ikke og kommer ikke med nogle truende bemærkninger...
Vagterne står nu lige ved siden af os. Jeg kender vagterne og de kender mig...

Igen, hør lydoptagelsen, så kan I selv høre at det jeg skriver er sandt...

Svar 4. Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen skriver:
"Medarbejderen oplyste dig, at samtalen var slut, da borgeren var gået og mundtligt havde trukket sit samtykke tilbage. Du ville ikke stoppe samtalen, hvorfor vagterne blev tilkaldt og du blev ført ud af Jobcenteret."

Direkte usand (løgn), hør selv lyd-optagelsen, og jeg har redegjort for det...

SB presser borgeren verbalt med skjulte trusler om sanktioner, borgeren er ikke stærk retorisk og har ikke indsigt i lovgivningen og bliver "bange/nervøs" over for disse "trusler"...

SB:" Jeg vil ikke have du er en del af samtalen..."
SB til borger, skjult trussel om "sanktion":" Er du HELT sikker på du vil have "ham" med til samtale?"
SB til mig:" Jeg bryder ikke loven, jeg står nu og spørger borgeren om han vil have dig med..."
Mig til vagterne, som nu står rundt om mig: " VI vil bare aflevere en ansøgning..."
SB til mig:" Du er ubehagelig..."
SB's "trussel om sanktion" virker nu, hun siger igen til borgeren:" Er du sikker på du vil have ham med...?"
SB til borger:" Skal han snakke for dig nu...?"
Berørt Borger:" Nej..."
SB til borger:" Så sig til ham han skal gå...?"
SB til vagterne:" Få ham til at gå...?"
Nu er vi blot 2 min og 45 sek inde i optagelsen.
SB til mig:"Men Borgeren vil heller ikke have dig med til samtalen, jeg har lige spurgt ham..."
Borger: "NEJJJ.. det er ikke det jeg snakker om...(Det er ikke det jeg har sagt...) bare giv os et stempel.."
SB ignorere igen borgeren...
Note: Igen her et klokkeklart eksempel på at denne SB IKKE følger loven og fratager ham hans retssikkerhed...
SB til borger:"Jeg syntes vi to skal snakke sammen oven på (første sal)..."
Igen nemt at gennemskue... når hun denne SB kan sidde alene med denne borger ved hun at hun med skjulte
trusler, borgerens meget dårlige danskkundskaber nemt kan manipulere ham til at ikke ansøge om FP efter den
nye lovændring d 1 juni 2018.
Vagterne bliver ved med at bede mig om at jeg skal gå væk.


Svar 5. Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen skriver:
"Du tog ophold udenfor Jobcenteret og begyndte at filme ind i Jobcenteret, hvor der befandt sig medarbejdere og borgere. Vagten bad dig om, at stoppe med at filme. Dette nægtede du og begyndte i stedet at tage billeder af vagten. Efterfølgende blev politiet tilkaldt og du blev
anmodet om at forlade stedet."

Ikke 100% sandt. Igen et bevis for at Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen skriver: lyver og at loven ikke overholdes. Jeg har også redegjort for dette. Politiet kan bevidne det.

1) Området uden for jobcentret er offentlig vej. ALLE må og kan opholde sig der.
2) Jeg filmede IKKE ind i jobcentret... Jeg filmede bygningen... Jeg filmede heller ikke medarbejdere og borgere.
3) Og i øvrigt må ALLE gerne filme og tage billeder af ALLE der går eller opholder sig uden for jobcentret.
Dette fik jeg medhold i af politiet, som der er sandhedsbevis for i min video af/med min samtale med politiet. Hør (se) den.
4) Ja politiet kom, og jeg blev af politiet til sidst anmodet om at forlade stedet, kun for at stoppe "udviklingen" af situationen. Og der var fordi at Vagt_1 kom ud da jeg skulle til at gå, så kom ud og truede mig og det imens de 3 betjente hørte det..

Svar 6. Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen skriver:
"Jobcentret finder din adfærd uacceptabel og skal opfordre dig til, at du i din fremtidige kontakt med jobcentret er opmærksom på din fremtoning og dit sprogbrug og at du efterlever medarbejdernes anvisninger."

Svar: Jeg og mange mange syge og udsatte borgere der oplever disse systematiske ulovligheder hvor man ulovligt bliver fastholdt i kontanthjælpssystemet, finder jobcentrets medarbejderes adfærd med Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen i spidsen, uacceptabelt og vi KRÆVER at I overholder loven, God Forvaltningsskik mm .

VI kræver at jobcentret medarbejdere er opmærksom på jeres "fremtoning og sprogbrug " når I sagsbehandler disse dokumenterede syges borgeres sag.

Det er ULOVLIGT at denne SB IKKE vil modtage denne ansøgning om førtidspension.

Vi Kræver at ALLE i jobcenter regi fremover følger lovens anvisninger....

Svar 7. Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen skriver:
"Vi skal også gøre dig opmærksom på, at billeder eller lyd må ikke optages, medmindre det sker efter forudgående aftale med Jobcenteret. Vi har vedlagt ordensreglerne."

Direkte ulovligt... Disse "Ordensregler" er direkte ulovlige...

HALLOOO Cecilia Lonning-Skovgaard hvad vil du gøre ved det ?

Jeg har redegjort for det i tirsdags. Gentager...

Klage 4 over Vagt_1 og Lærkevejs "Ordensregler"...
Vedhæftet: Ordensregler.JKI.5.juli.2016.pdf
Denne Vagt_1 henviste flere gange til at jeg ikke måtte lydoptage ifgl Ordensreglerne...
Jeg svarede at disse "Ordensregler" ikke ophæver loven... Og han blev ved I kan selv høre det på
lydoptagelserne.
Der skrives bl.a. i "Ordensregler" (er vedhæftet) :
- Lyd må ikke optages med mindre det sker efter forudgående aftale.
Spørgsmål til Cecilia Lonning-Skovgaard som ønskes besvares:
1. Vil det så sige at straffelovens § 263, stk. 1, nr. 3 træder ud af kraft ?
2. Og vil Ombudsmandens opfattelse (FOU 2005.578) træde ud af kraft ?


Lovgrundlag:
Straffeloven § 263, stk. 1, nr. 3,
Ombudsmandens opfattelse (FOU 2005.578)
Praksisnyt 54-2015 december om lydoptagelse af moder.pdf

Svar 8. Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen skriver:
"Jobcentret skal derfor understrege, at hvis du igen bryder ordensreglerne i jobcenteret og optræder provokerende og konfronterende overfor personalet samt optager eller filmer uden forvaltningens accept, så vil vi begrænse din adgang til Jobcenteret.

Dette viser klart hvordan Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen skriver her igen prøver at få mig til at tige stille... Trusler virker ikke på mig... Loven og God forvaltningsskik skal overholdes. Det bliver den ikke... Disse "ordensregler" ophæver ikke loven...

Jeg vil derfor understrege, at så længe jobcenter Lærkevej med Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen i spidsen bryder loven og optræder "provokerende og konfronterende" over for syge og udsatte borgere, så vil jeg gøre disse SB opmærksom på det.

Jeg har Fuld ret til at hjælpe borgere som bisidder eller partsrepræsentant.
Lovgrundlag:
Forvaltningsloven § 8 [link]
Vejledning om forvaltningsloven VEJ nr 11740 af 04/12/1986 Gældende pkt. 28- 44: [link]
Ankestyrelsens principafgørelse F-1-07 KEN nr 11172 af 01/03/2007 Gældende [link]
Ankestyrelsen Principafgørelse 65-15 KEN nr 10863 af 12/10/2015 Gældende [link]
Praksisnyt 49-2015 juni om bisidder og partsrepraesentant.pdf

Jeg har fuld ret til at lydoptage disse møde, OGSÅ uden at gøre gøre opmærksom på det.
Lovgrundlag:
Straffeloven § 263, stk. 1, nr. 3,
Ombudsmandens opfattelse (FOU 2005.578)
Praksisnyt 54-2015 december om lydoptagelse af moder.pdf

Så igen Cecilia Lonning-Skovgaard hvad vil du gøre ved det så Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen
tvinges til at følge loven ?

Svar 9. Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen skriver:
"Jobcentrets adgang til at træffe afgørelse om begrænsning af en borgers adgang til at rette henvendelse til
forvaltningen, følger af offentlige myndigheders adgang til at regulere forholdet til borgere, der benytter myndigheden."

Spørgsmål:
- I hvilke love, regler og bekendtgørelser står det ?
- Præcist hvilke forhold skal en borger overtræde, for at denne "regulering"
Henvis til love, regler og bekendtgørelser...

Til Cecilia Lonning-Skovgaard
- Hvad bliver konsekvensen for den Sb der i mandags brød flere love ?
- Hvad bliver konsekvensen for den vagt_1, der heller ikke følger loven ?
- Hvad bliver konsekvensen for Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen, at de accepttere og praktiserer disse åbenlyse ulovligheder nede på Lærkevej ?

Svar 10. Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen skriver:
"For at sikre optimal udnyttelse af jobcentrets ressourcer og begrænse den psykiske belastning, som din adfærd har påført personalet, vil du ved henvendelser uden forudgående aftale.."

Her giver Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen mig en "straf" for at hjælpe andre syge borgere..

Vedr "jobcentrets ressourcer"...
Alligevel satte jobcenter Lærkevej TO stk ufaglærte inkompetente SB på "mig" i min sag...
Primær ufaglært SB Shoaib Raja Akbar og sekundær ufaglært "SB/konsulent/mentor Henriette Sommer.
Det selv om at hver sagsbehandler på Lærkevej har ca 220 sager hvor anbefalingen er højst 55..
Kilde: Politikken 19. juli 2017

Vedr "den psykiske belastning, som Jobcentrets "adfærd" har påført syge og udsatte borgere...
Ved Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen praksis, parkeres dokumenterede syge og udsatte borgere ulovligt i formålsløse "udviklings og afklarings" forløb hos bl.a. anden aktør Plan & Handling, for at finde ud af om disse syge borgere kan "udvikle" noget arbejdsevne... Selv om deres læger klart skriver der intet er at komme efter..
Sidste eksempel på det var i TV2 Lorry Nyhederne d 11 juli 2018 kl 19:30.

Cecilia Lonning-Skovgaard, med den adfærd Lærkevej ved Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen her viser og lægger for dagen, hvilken psykiske belastning tror du har påført de mange syge borgere der ikke rummer at svare igen ?

Rigtig mange syge borgere tør ikke (sanktioner) og rummer ikke og har ikke viden og indsigt til at kræve sit retssikkerhed. Jeg gør og det er derfor jeg står frem offentligt og hjælpe andre som gratis bisidder og partsrepræsentant.

SKAL MAN STRAFFES FOR AT KRÆVE SIN RETSSIKKERHED ?

Det mener 3 SB nede på Lærkevej, samt politiets jurister man skal.

Derfor har Faglig koordinator Heidi Gottlieb, ufaglært SB Shoaib Raja Akbar og sekundær ufaglært "SB/konsulent/mentor" Henriette Sommer anmeldt mig for "chikane" fordi jeg har offentliggjort min sag så alle kan se hvad der foregår.

Jeg skal i Retten på Frederiksberg nu på tirsdag d 17 juli kl 9:30.

Vedhæftet:
1.1 (F) Indkaldelse domsmandssag.pdf
1.3 Anklageskift.pdf

Kom ned og hør disse 3 SB forklaring på de spørgsmål De får af min advokat.

Svar 11. Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen skriver:
".. herunder når du repræsentere andre borgere, fremover blive betjent af særligt udvalgte medarbejdere."
"Vi skal gøre opmærksom på, at et fremmøde uden forudgående aftale, kan indebære en risiko for øget ventetid."

Igen et åbenlyst eksempel på at Centerchef Maria Boje og Afdelingschef Teddy Rasmussen ikke ønsker at følge loven så syge og udsatte borgere fratages deres retssikkerhed...

Især den sidste sætning, som er dybt godnat...
Episoden i mandags var simpelt at borgeren bare ville levere en ansøgning... som jeg har gjort flere gange før uden problemer...
DET MÅTTE HAN IKKE... skal en borger så vente i op til flere timer, bare for at levere en ansøgning, som har er fuld lovligt berettiget til ?

Spørgsmål: Hvis en borger har en aftalt tid, kommer ned på Lærkevej og tilfældig møder mig, og gerne vil have mig med ind til mødet som bisidder eller partsrepræsentant, skal denne borger så afvente i op flere timer på at denne "særligt udvalgte medarbejdere" har tid ?

- Er det God Forvaltningsskik ?

Og jeg vil gerne have oplyst hvilke (går ud fra der komme 2 SB på) personer der så skal "betjene" borgeren ?

--
Med Venlig Hilsen

Sidst redigeret af Kio; 13-07-2018 kl. 11:37.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat