Se enkelt indlæg
Gammel 05-06-2017, 17:05   #16
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Har netop læst kronikken, som Østebro også har sendt.
Fantastisk, og man kan jo håbe, at politikerne ikke bare læser den ,men tager den til sig og indser at de skal tænke forfra.
Skrotte al hidtidig lovgivning og starte på ny, hvor hensynet til mennesket vægter mere end hensynet til systemet.
Kommunernes selvstyre er en pest på mange områder.

Det skaber grobund for kassetænkning, og store forskelle på sagsbehandling og afgørelser.
Det har vi også set til fulde på børnesager, og så hjælper det ikke, at den ene minister efter den anden henstiller kommunerne til at overholde lovgivningen, når der ingen sanktion er for utilstedelig opførsel.

Mange love er elastiklove, og der er rigtig mange håndvaske i både kommuner og folketing.
Jeg får nervøse trækninger hver gang nogen ønsker at al hidtidig lovgivning skrottes og at der startes forfra.

De love som politikerne har lavet på det sidste, er blevet omtalt så positivt i medierne, forbedringer for borgerne, men formålet er ALDRIG AT HJÆLPE, formålet er ALTID AT SPARE PENGE.

Derfor har jeg en frygtelig anelse om at en ny lovgivning bare fjerner borgerens rettigheder og i stedet baserer sig på kommunens "vurderinger".

Derfor, med vores nuværende politikere, blå blok mod lilla blok, så bliver enhver ændring i loven næppe til fordel for borgeren, kun til fordel for kommunen og samfundsøkonomien og derfor håber jeg at de holder snitterne fra lovgivningen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat