Se enkelt indlæg
Gammel 28-07-2010, 17:33   #168
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Slagelse svar....

"Tak for din henvendelse. Og må jeg samtidig beklage mit sene svar til dig.

Jeg kan se ud af mailkorrespondancen mellem dig og XXX, at du er blevet vejledt om de forhold, som Slagelse Kommune allerede er opmærksom på, og som rettes til ved den næste revision af kommunens standarder.

Det har altid været og vil altid være en klar målsætning for kommunen, at langt størstedelen af sagerne løses så hurtigt som muligt. På hjælpemiddelområdet løses en stor del af sagerne fra dag til dag – dvs. indenfor 24 timer. Dernæst har kommunens målrettede arbejde med hele tiden at optimere sagsgangene til gavn for borgeren betydet, at flere af fristerne reelt er kortere end angivet. Også derfor vil det være meningsfyldt, at revidere kommunens standarder.

Jeg er således ikke enig i, at Slagelse Kommune begår et lovbrud. Ved at oplyse om en sagsbehandlingstid fra dag til dag, eller andet tidsinterval, opfyldes indholdet af såvel § 3 stk. 1, som § 3 stk. 2 første led i Retssikkerhedsloven. De borgere som ikke kan modtage en afgørelse indenfor den angivne tidsfrist, vejledes om den forventede sagsbehandlingstid, jf. § 3 stk. 2 sidste led.

At vejlede borgerne om, at sagsbehandlingen begynder indenfor den angivne tidsfrist, er efter min opfattelse ej heller udtryk for lovbrud. I lighed med XXX er jeg dog enig i, at formuleringen i det nuværende materiale er uheldig, da det kan lyde som om, at kommunen lader tidsfristen ”løbe ud” før sagsbehandlingen begynder – hvilket under ingen omstændigheder er udtryk for de faktiske forhold.

Jeg anser herefter din henvendelse for fuldt ud besvaret. Hvis du fortsat mener at Slagelse Kommune begår lovbrud, er du velkommen til at rette henvendelse til Det Kommunale Tilsyn i Statsforvaltningen Sjælland, Dronningensgade 30, 4800 Nykøbing Falster."

Hvilket er gjort i ovenstående.

Hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat