Se enkelt indlæg
Gammel 01-05-2014, 22:58   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Men hvad er symptomet/symptomerne?
Jeg vil prøve at beskrive de symptomer jeg havde inden jeg begyndte med Betaine hcl.

Hovedpine i baghovedet (min erfaring er nu, at dette oftest hænger sammen med fordøjelsen), manglende overblik, følelse af udmattethed, stress (jeg kunne godt se, at der var mange ting herhjemme, der trængte til, at blive gjort, men jeg kunne ikke danne mig et overblik og komme i gang, dette førte til stress fordi det hele hobede sig op omkring mig).

Anspændt i maveregionen (jeg kan være i tvivl hvorvidt dette har haft en sammenhæng med min ryglidelse, fremadglidning af lændehvirvel), jeg trak ikke vejret helt ned i maven, spændinger i skulder-nakke området (sandsynligvis p.g.a. den ”forkerte” vejrtrækning). Bider tænderne sindssygt hårdt sammen om natten og spænder helt vildt i hele kroppen, så jeg vågner om morgenen og er udmattet.
Diffuse svage smerter/jag over nogle for-tænder, som dukker op ved den mindste smule optræk til forstoppelse/træg mave.

Allerbedst har mit hoved det når jeg undgår kartofler, ris, pasta, sukker og alt hvad der indeholder hvedemel.
Når jeg har forsøgt med zoneterapi har jeg også undret mig over, at området for bugspytkirtlen altid var ømt, jeg forbandt jo bugspytkirtlen med blodsukker, og ikke andet (igen, min uvidenhed).


Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Kulhydrater / stivelse er ikke bare stivelse ... den findes i forskellige former og pasta er nok ikke den bedste form at indtage stivelse på.
Helt enig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Prøv at finde ud af om du kan låne Rask af Mad på biblioteket og kik lidt i den.
Den vil jeg se efter.

Egentlig har jeg jo fundet frem til, at jeg (bortset fra forstoppelsen) har det rigtig godt når jeg udelukker stivelsesholdige fødevarer og i lange perioder går det helt fint på den måde, men efterhånden bliver jeg s'gi lidt træt af, at skulle holde mig fra så mange ting.

I en længere periode, fra sommeren 2013 til først i 2014 indtog jeg dagligt 3 x Moxalole (afføringsmiddel), ca. 500 gr. råkost, 1-2 x sveskegrød. Ingen stivelsesholdige fødevarer.
Alligevel kunne en enkelt pizza ell.l. give total forstoppelse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Det går mao ud over "knolden", når du har det skidt i fordøjelsessystemet?
I en grad, så jeg før har troet, at der var opstået en hæklefejl i kysen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Har du nogensinde hørt nogen tale om "utæt tarm" også på ka-udenlandsk kaldet: leaky gut.

Keywords: Neuro- & morfinpeptider.
Ja, det har jeg mødt flere steder, så vidt jeg husker kan det bl.a. komme af mangel på fordøjelsesenzymer.

Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Lægen & spillemanden Carsten har skrevet lidt om leaky gut her:

http://radiodoktoren.dk/radiodoktore.../21/utaet-tarm
Jeg har læst flere artikler af Radiodoktoren, bla. denne: http://radiodoktoren.dk/radiodoktore...yre-for-lidt-2

Men jeg vidste ikke, at han også var spillemand.

Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Det man kan sige om homøopati er at det i hvert fald ikke skader ... tyskerne mener at kunne dokumentere en effekt.
For år tilbage havde jeg intet tilovers for homøopati, det var liiige en tand for hokus-pokus.
Men ved en fejl fik jeg købt noget blomstermedicin, og så kunne jeg jo lige så godt prøve det.
Siden har jeg brugt blomstermedicin i flere situationer, både til mig selv og vores husdyr.

Ved alle mine eksperimenter har det været vigtigt for mig, at "måske hjælper det, men det skader ihvertfald ikke".

[QUOTE=TimeGuest;305382]
Var jeg i dine bukser, da ville jeg alligevel gøre forsøget, da den artikel du henviser til måske ikke helt favner helheden.

Jeg sidder lige og (gen)læser en artikel fra Ugeskr Læger 2004: http://ugeskriftet.dk/files/ugeskrif...tikel_2939.pdf



Konklusionen er så 10 år gammel ... og der pågår løbende forskning på området.

Lidt teknisk kan du læse fx her http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24773202 at den rette tarmflora er med til at modulere bla. immune respons (og det er i øvrigt gammel viden).[QUOTE]

Når jeg læser om det synes jeg ikke det lyder som det jeg mangler.
Bl.a. nævnes diaré flere steder og mit problem er jo det modsatte.

Men jeg vil have det i tankerne hvis det viser sig, at jeg er på et vildspor.

Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Ernæring spiller en rolle i sygdomsforebyggelse.

Se evt også den her vinkel ift. "træthed" og andre skavanker: http://www.youtube.com/watch?v=VRbU6w8yYJI
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat