Se enkelt indlæg
Gammel 16-02-2014, 23:14   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af undertegnede Se meddelelser
En kassekredit sidestilles ikke med formue eller indtægt i aktivlovens forstand jf Ankestyrelsen praksis i SM A 16-04

"Kommunen var ikke berettiget til at give afslag på økonomisk hjælp til fysioterapi under henvisning til, at ansøger selv ville kunne afholde udgiften af sin kassekredit.

Ankestyrelsen lagde vægt på, at en kassekredit ikke kunne anses for at være formue eller indtægt i aktivlovens forstand, idet en kassekredit alene gav ansøger mulighed for at låne penge.

Ankestyrelsen fandt dog, at en kassekredit eventuelt ville kunne sidestilles med en mulighed for en afdragsordning i forbindelse med kommunens konkrete vurdering af ansøgerens økonomiske forhold."


Et forbrugslån kan do betragtes om formue hvis det er udbetalt jf. SM 125-12:

"Forbrugslån er formue, når det er udbetalt

En person, der har formue, har ikke samtidig ret til kontanthjælp. Et forbrugslån sidestilles med formue, når lånet er udbetalt og beløbet indgået på personens bankkonto. Disponible pengebeløb, der stammer fra lån, anses efter Ankestyrelsens praksis som formue.

Afgørelsen betyder ikke, at kommunen kan pålægge en kontanthjælpsmodtager at optage lån til forsørgelse."
Jeps, den runde ''vandt'' jeg også den gang jeg skulle have ordnet tænder
Sagsbehandleren sagde MED DET SAMME, at man ikke kunne bede borgerne om at bruge af deres kassekredit, hvis det handlede om behandling (uanset hvilken behandling!)
Hun grinede også, hun vidste jo godt at kommunen havde fået mig til at leve af kassekreditten for næsten 70.000 kr (jeg måtte kun have 10.000 kr stående)
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat