Se enkelt indlæg
Gammel 04-11-2011, 12:28   #16
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Sanne

Jeg har som Andepigen været igennem hele forløbet med sclerose dog 2 gange, første gang kunne de ikke finde årsagen til mine føleforstyrelser i benene, anden gang var det en synsnervebetændelse og denne gang kunne MR.scanningen og lumbalpunkturen (rygmarvsprøven) vise, at det var sclerose.

Jeg fik første gang scannet både ryg og hjerne, (bl.a. mistanke om discusprolaps) Det tog knap 1 time på Riget første gang. anden gang på glostrup kun hjernen og det tog ca. 30 min.

Til min opfølgning på Hvidovre, tredje gang, tog det også ca 30. (igen kun hjernen).

Jeg synes også larmen var det værste, men et par øreproppe kan afhjælpe meget.

Jeg går ikke og er ked af diagnosen (kun når jeg har et attak og fx. ikke kan se), jeg håber bare, at jeg blive visiteret til flex, når afklaringen er overstået.

Jeg er meget plaget af træthed, hukommelses besvær og koncentrations besvær, og jeg er stadig ved at lære at acceptere sclerosen og de ændringer jeg må gennemføre, for at få det bedste ud af resten livet.

Det bedste overlægen på scleroseklinikken sagde til mig var, at det var vigtigt, at jeg ikke lod mig påvirke af andres sygdomsforløb, da alle har deres helt eget forløb, og fordi andre bliver hurtigt dårligere, betyder det ikke at jeg gør. Nogle lever med det hele livet, uden nogen særlig påvirkning.

Er der noget du vil spørge om, så er du også velkommen til at kontakte mig.

Mange hilsner fra

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat