Se enkelt indlæg
Gammel 09-04-2017, 17:15   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg kan måske give dig en forklaring på "Dels fra en fond der siger nogle kommuner
regner, det som indtægt. Det vil sige andre kommuner gør ikke."

Der kan være flere ting der spiller ind:
1: Måske MÅ de ikke modregne den, men har gjort det, og borger har ikke klaget.
2: måske er nogen kommuner mere "large" og vælger at se bort fra at de burde modregne.
3: du skriver du har hørt det fra en fond, hvis de kan have talt generelt, kan det være fordi den ene fond skal modregnes mens den anden ikke skal.


Du skriver:
"Hvis denne tolkning er korrekt giver den ikke mening, da jeg ikke kan se kommunen vinder noget ved at lukke muligheden for kontanthjælpsmodtagere at søge fondshjælp."
Men kommunen skal jo følge den korrekte tolkning, uanset om det giver mening i det store billede eller ej.

Kommunerne har ikke nødvendigvis ret, fordi de vælger at tolke anderledes på noget åbenlyst.
Hvis kommunen handler i strid med loven, skal de rette ind. Hvis ankestyrelsen f.eks. mener at kommunen har handlet i strid med loven, får kommunen jo ikke medhold, bare fordi de "valgte at tolke den anderledes".

Jeg har kigget i denne: http://www.socialjura.dk/content-sto...ktivlov/#c1039 hvori der står relevante principafgørelser ved de enkelte paragraffer.
Hverken ved §14 eller §33, er der nogen principafgørelser omhandlende modregning af penge fra en fond.
Enten er der ikke nok der har klaget, ellers har ankestyrelsen ikke ment, at det var nødvendigt at uddybe reglerne for det.

Men vil sige, at du mister jo ikke noget ved at klage. Får du ikke medhold i hverken kommune eller ankestyrelsen, så modregner de jo, men det ville de også gøre hvis du ikke klagede.
Får du medhold (om ikke andet så i ankestyrelsen), jamen så får du de penge tilbage, som kommunen har modregnet.
Hvis du klager, og sagen kommer forbi ankestyrelsen, vil du også få ankestyrelsens forklaring på, hvad der er korrekt og hvad der ikke er korrekt ift din sag.
Det kan være "farligt" at sammenligne med andres afgørelser.
Der kan jo være nogen ret afgørende forskelle, der gør at det ikke er sammenligneligt med din egen sag.
Kan være at det er en anden fond, kan være at kommunen har truffet forkert afgørelse eller kan være andre ting der skaber nogen forskelle.
Så jeg tror at det ville kunne give et misvisende billede, at sammenligne med andres afgørelser.


Jeg beklager hvis jeg fik gentaget mig selv, og det blev lidt forvirrende.
Men kort sagt: du får det mest korrekte svar, ved at lade en højere instans kigge på sagen (f.eks. ankestyrelsen)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat