Se enkelt indlæg
Gammel 11-08-2018, 07:36   #433
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Medicinsk cannabis: Minister ind i sag om nej til kørekort

https://www.bt.dk/danmark/medicinsk-...-til-koerekort

Sundhedsminister Ellen Trane Nørby (V) bliver nu inddraget i sagen om den 56-årige aarhusianer Marianne Fridthjof, der til sin store frustration står til at miste sit kørekort, fordi hun er ordineret medicinsk cannabis mod sine kroniske smerter.

Det er Socialdemokratiets sundhedsordfører Flemming Møller Mortensen, der på baggrund B.T.s omtale af sagen har bedt sundhedsministeren om at redegøre nærmere for og give en vurdering af, hvornår og eventuelt hvordan Styrelsen for Patientsikkerhed kan tage bedre individuelt hensyn til smertepatienter som Marianne Fridthjof, der er 100 procent afhængige af at have et kørekort.

Men som pga. særlige omstændigheder omkring bl.a. hvilket præparat, de er ordineret, risikerer at miste førerretten på anbefaling fra styrelsen.

Marianne Fridthjofs egen praktiserende læge samt en læge med speciale i smertebehandling, som begge kender hende, vurderer, at hun fortsat kan køre bil på sikker vis. Men i styrelsen, hvor man aldrig har mødt hende, har man en anden opfattelse.

https://www.bt.dk/danmark/smertepati...piller-dagligt

København. Rune Holm fra Ballerup har haft kroniske og voldsomme nervesmerter siden en fejloperation i 2009 efter en trafikulykke.

Derfor er han meget glad for, at han med medicinsk cannabis er kommet ud af et årelangt og ødelæggende forbrug af smertestillende medicin.

- Jeg har været oppe på i nogle år at tage 34 piller dagligt, herunder kraftige sager som morfin og binyrebarkhormon. Jeg har været så påvirket, at folk på min arbejdsplads ikke rigtigt kunne få kontakt med mig, siger han.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 11-08-2018 kl. 08:03.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat