Se enkelt indlæg
Gammel 24-02-2006, 18:12   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Flytte til anden kommune

Citat:
Sinemusen skrev:
Hej

Jeg har læst de andre indlæg omkring flytning og jeg forstår det sådan at man kan sagtens flytte til anden kommune når man har fleksjob og beholde det (kommunerne ligger op og ned ad hinanden), men er det så den nye kommune der går ind og betaler de 2/3 af lønnen?? Og man skal ikke revuderes når man flytter kommune??
Ja du kan godt skifte kommune selv om du er i job.

Dog skal du altid huske at skrive til den ny kommune du flytter til, at du er på vej til at flytte til deres kommune og har fleksjob i den anden kommune..

Det er af hensyn til det papirarbejde der følger med det at have en borger der er i fleksjob..
Og nej er du i job som du beholder skal du ikke revuderes når du flytter kommune..

Her er hvad der ordret står skrevet om flytning mellem to kommuner på LAFS side

Hvad sker der ved flytning til anden kommune?
Man skal være opmærksom på at man i god til skal søge tilflytningskommunen om fortsæt-telse af tilskud til fleksjob. Vi anbefaler du kontakter din fraflytningskommune og får dem til at kontakte tilflytningskommunen.


Jeg har aldrig hørt om nogen kommune der ikke var villig til at fortsætte med at betale tilskudet til et eksisterende fleksjob, det er jo ikke sådan at kommunerne har fleksjob til at hænge på træerne


Citat:
Hvad hvis jeg ikke har noget fleksjob, hvordan er jeg så stillet ved at flytte til en ny kommune???

Hilsner fra Sinemusen
Hvis du flytter mellem to kommuner og er på ledighedsydelse, så er der heller ikke noget problem, men også her skal du sørger for i god tid inden flytningen at meddele kommunen om at du er på vej

P:S
Et godt råd er .... Uanset hvad det drejer sig om (flytning i job uden job ) så sørg for at SKRIVE til den ny kommune, sådan at du altid har alting på skrift.. Så har du dit på det tørre med et skriftligt svar fra sagsbehandler og kan ikke komme ud for ubehalige overraskelser
  Besvar med citat