Se enkelt indlæg
Gammel 23-08-2008, 15:14   #43
Birdie56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Lokation: Nordjylland
Alder: 68
Indlæg: 36
Styrke: 17
Birdie56 er ny på vejen
Wink Pøj pøj - og lykke til.

Kære Stoktoft og alle jer.
Der lissom mig følger denne tråd.

Det er da sært, som jeg kan nikke genkendende til:

At de fra kommunen ikke har styr på ret meget!
Sagsbehandlerens uvidenhed eller kompetance om man vil!!

Der burde da være en eller anden procedure - som de skal følge mht. bilansøgning, hjælpemidler eller whatever det nu er.

De ved jo godt, hvad der skal til af attester osv. for at tingene kan videresendes -
Men det bliver tit og ofte gjort besværlig for borgeren/os - og trækker bare ud ud ....

Der fejlen ligger, er tit at den som borgeren får som sagsbehandler - ikke aner noget som helst om, hvad det er de egentlig laver.

Ja mange sagsbehandlere har ikke den fornødne uddannelse eller viden.
Derfor sker det tit, at når sagsbehandleren har bedt om een attest - ja så skal der vitterligt 2 eller 3 forskellige attester til for at det kan komme videre!!!

Ikke sært at vi som borgere bliver snotforvirrede og føler, at vi selv skal sørge for alt og selv finde ud af, hvad der skal bruges, for at der kan komme skub i sagen.

Det er ikke altid lige let for os, som ansøgere - da vi har rigeligt at kæmpe med i forvejen pga. sygdom. Overskuddet kan være svært at finde!!!

De bruger uanede mængder af både tid og penge på den enkelte sag - ja det gør de her i min kommune.

Så pøj pøj til dig Stoktoft - du skal bare holde ved - go for it.

Jeg skal selv igang med at starte forfra mht. bilansøgning nu. Det er mere end 3 år siden jeg søgte 1. gang.
Men nu skal jeg så starte forfra med det hele igen.
Det kan da være svært at holde modet oppe og kæmpe videre.
Men nu har jeg bidt mig fast i bordkanten - så videre............

Vi er næsten ved at blive sagsbehandlere i de ting, som vi nu søger hjælp til via det kommunale system..

Fortsat god weekend til jer.

Birdie56
Birdie56 er ikke logget ind   Besvar med citat