Se enkelt indlæg
Gammel 13-02-2009, 21:25   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg vil anse den virksomhedspraktik for at gøre det ud for en arbejdsprøvning, hvor formålet er, at finde ud af hvad og hvor meget du kan klare.
Og derfor er det forbandet vigtigt, at du i den praktik siger fra, når der er noget der ikke harmonerer med dine skånehensyn.
Og hvis din sagsbehandler behandler dig, som om at du er fuld af løgn, er det en rigtig god ide at have din læge med på sidelinien, om så du skal kontakte ham/hende hver eneste gang du er nødt til at sygemelde dig.
Lad dem ikke presse dig til mere end du kan klare.
Der er kun dig, til at passe på dig.
Skriv dagbog, så du kan dokumentere hvordan du har det, ikke kun på jobbet, men også derhjemme.
Der SKAL være en sammenhæng mellem "job" og det derhjemme.
Du har RET TIL, også at have et liv efter arbejdstid.
M.h.t. økonomi, som zuza skriver er der mulighed for et beskæftigelsestillæg. Men da jeg skulle starte i min sidste arbejdsprøvning (på et beskyttet værksted), og sagsbeh. talte om tillæg, var værkstedslederen hurtig til at gøre opmærksom på, at man har pligt til at deltage i afklaringen af ens sag (eller noget i den stil), og derfor ikke har ret til noget tillæg.
Når/hvis du starter i praktikken, så husk at komme herind og spørge, hvis der er noget du er i tvivl om, så er jeg sikker på, at der er nogen der hjælper dig på vej, evt. ved hjælp af paragraffer som du kan kaste i hovedet på dem.
Held og lykke
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat