Se enkelt indlæg
Gammel 12-05-2011, 20:35   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Story Se meddelelser
Min sagsbehandler anbefalede mig at søge en §17, da det ellers ville kunne trække ud, hvis hun skulle søge en §18 for mig.

Hun søgte en § 17 for mig, for en uge siden. Nu sidder jeg tilbage med mange tanker. Jeg har jo ikke selv nået at læse min ressourceprofil, og ved derfor ikke hvor meget hun har valgt at tage med, fra mine sagsakter. Hvis jeg får afslag, får jeg så mulighed for at læse sagsakterne/ ressourceprofilen? - og endelig, hvis jeg får afslag, og vælger at anke, hvor længe har de så til at finde en afgørelse?

Jeg håber I kan hjælpe, og i en af mine tidlige tråde, har jeg skrevet meget omfattende, om min situation, hvis I vil vide mere.

På forhånd tak.

Mvh. M.
Sikke en vag holdning fra din sagsbehandler, at det skulle trække ud for hende at søge en §18, når du har været på kh. i 20 år, hallo. !!!?? Så søger hun en §17, hvor du så skal finde papirerne.....

Jeg er altså ikke helt med.

Såvidt jeg har lært står man bedst med en §18, men jeg håber det bedste for dig.

Jeg har fundet flg. under retsinformation.dk og § 17 stk. 2, må vel være den der gælder for dig ?

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126569

§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse om tilkendelse af førtidspension til en person, der ikke selv har rettet henvendelse herom.

§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat