Se enkelt indlæg
Gammel 10-06-2012, 22:14   #3
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen

Kære Eva.
Jeg forstår godt du er ked af det. Du har nemlig banke panden mod Københavns kommunes 2 ualmindelige dygtige lægekonsulenter, når det kommer til at oversætte speciallæge erklæringer efter godt befindende. Søg på deres navne og du vil med sikkerhed få en liste så lang af ligestillede.

Har selv mødt den ene af de 2 i min egen sag. Og tænk min sygdom mente man ville forsvinde, hvis jeg bare fik "en læge af yngre model". Min daværende læge er i mellemtiden gået på pension, og nej jeg er ikke blevet helbredt efter at have fået en læge af yngre model. Øv.

Mit råd er at du straks få en konsultation hos den psykiater du har været tilknyttet og som har lavet speciallægeerklæringen. Ham skal du vise lægekonsulenternes oversættelse af speciallægens konklusion. For hvordan kan lægekonsulenten betvivle speciallægens vurdering når han aldrig selv har mødt eller talt med dig. Og det sidste må han ikke. Hans opgave er at forklare sagsbehandleren hvad dine diagnoser betyder og indebærer. Men i dit tilfælde bliver der jo stillet spørgsmål ved selv diagnosen - som det dog må være psykiaterens opgave at stille.

Du vil stå så meget stærkere i din kamp, hvis du kan få din psykiater til at komme med en skriftlig udtagelse, hvor han anfægter hvem der har kompetancen til at stille psykiatriske diagnoser.

Held og lykke
Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat