Se enkelt indlæg
Gammel 24-08-2015, 14:57   #570
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.770
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ombudsmanden har svaret mig på genklage Kalundborg kommune mail se #568

Peter Hansen 19-08-2015

Dok. nr. 15/02045-14/PH
15/03582/PH


Kalundborg kommunes sagsbehandlingsfrister.

Jeg har modtaget din E-mail af 16.august 2015.

Du genfremsender hermed din klage over Kalundborg kommune, som jeg den 16. juli 2015 sendte videre til kommunen som en anmodning fra dig om, kommunen svarede dig på din E-mail af 2.april2014 til kommunens borgmester. Du oplyser, at du ikke har fået svar fra kommunen, og du klager også over dette forhold.

Jeg må fortsat bede dig om at vente på svar fra kommunen, før du tager stilling til, om der er grundlag for at klage til mig (ombudsmandslovens § 14.)

Jeg har samtidig sendt en kopi af din mail til kommunen som en anmodning fra dig om snart at få svar på din klage, der blev sendt til kommunen ved mit brev af 16. juli 2015.

Jeg foretager mig ikke mere i anledning af din henvendelse af 16.august 2015

Med venlig hilsen
fra Ombudsmanden

XXXXX XXXXX


Kalundborg kommunes svar.

Du har den 1. maj, 9. juni og 16. august 2015 klaget til Folketingets Ombudsmand over Kalundborg Kommunes offentliggjorte sagsbehandlingsfrister. Ombudsmanden har videresendt dine klager til kommunen til besvarelse.

Jeg kan i den anledning oplyse, at sagen er under behandling, og at dine klager forventes besvaret inden udgangen af uge 35.

Med venlig hilsen
XXXX XXXX XXXXXX
Chefjurist


PH.: Hvilket vil sige, at sagen lever endnu, men vi kender ikke udfaldet, som kan være:

Et juridisk svar, som munder ud i "uld i mund"

En ny svarfrist for at trække sagen i langdrag.

Nye sagsbehandlingsfrister, som heller ikke opfylder lovgivningen.

Det usandsynlige, at Kalundborg kommune indretter sig efter Folketinget.


Men bemærkelsesværdigt er det, at hverken Tilsynet eller Ombudsmanden på noget tidspunkt i de mange breve har interesseret sig endsige nævnt de ulovlige sagsbehandlingsfrister.

Hvad har det ikke kostet af penge, med alle disse brugte jurist-timer, brugt indtil nu, til ingen verdens nytte.

Borgeren i Kalundborg kommune har stadig ikke mulighed for på forhånd at kende sin eksakte sagsbehandlingsfrist til afgørelse.

Retssikkerhedslovens § 3 stk. blev vedtaget af Folketinget i 1998.

Skærpet i 2009.

Problemet kunne løses fra Tilsynet, der tidligere er brugt som løsning ved en opfordring til de indklagede kommuner, som rettede ind kortvarig.

Men indtil videre, fortsætter jeg med at få Kalundborg kommune til at offentliggøre lovlige sagsbehandligsfrister.

Hilsen Peter

113.000 har indtil nu fulgt denne problemstilling ca 4000 siden min første henvendelse april 2015

Hvordan kunne problemet løses?

Der findes kun een løsning.

Kommuners politikere vedtager og offentliggøre sagsbehandlingsfrister inden for hvert område, hvor det udmunder i en afgørelse.

Uden nogen form for selvbestaltede tekster, der forvirre borgeren: "forudsat at alle nødvendige oplysninger er til stede for at
kunne træffe en afgørelse
". Hvilken lov§ kan man henvise til her? Sagsbehandleren/socialrådgiveren har som job at indsamle alle oplysninger således at en afgørelse kan træffes inden fristens udløb.

Nogle kommuner kan godt forstå lovgivningen

http://borgerservice.herning.dk/medi...-juli-2015.pdf

Andre har bevidst ingen forståelse for "ånden " i lovgivningen, som Kalundborg kommune er et tydeligt eksempel på.

https://www.kalundborg.dk/Om_kommune...arfrister.aspx

Hvor sagsbehandleren/socialrådgiveren har frie hænder til egenrådigt at vælge en sagsbehandlingsfrist.

Sidst redigeret af phhmw; 24-08-2015 kl. 15:37.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat