Se enkelt indlæg
Gammel 20-12-2019, 19:26   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Astrid Krag minister har en mening..........

Astrid Krag
43 min.
VIGTIGT NYT

Hvis man lever med et handicap, skal man have god og ordentlig hjælp fra fællesskabet til at leve et værdigt liv. Det mener jeg faktisk er en af hjørnestenene i vores velfærdssamfund. At vi altid hjælper dem, der har særlige behov - også selvom det koster penge.
Derfor er det stærkt bekymrende, hvis kommuner hyrer eksterne konsulenter til at finde besparelser på mennesker med handicap. Og at konsulenterne endda bliver lønnet ud fra, hvor store besparelser de kan finde. Sådan en praksis skurrer i mine ører og forekommer meget agressiv. Og jeg forstår fuldt ud den utryghed historien har skabt hos mange borgere med handicap og deres pårørende.

Derfor bad jeg straks Ankestyrelsen om at undersøge sagen. For at se om sådan en praksis overhovedet kunne være lovlig.

Og jeg er glad for at kunne fortælle at Ankestyrelsen rykker hurtigt og netop har meddelt, at de allerede nu sætter gang i en undersøgelse. For vi skal helt til bunds i denne sag og finde ud af, hvad det har betydet for mennesker med handicap. Hvor mange har fået mindre støtte efter konsulenternes besøg? Det vil Ankestyrelsen nu se på.

Det er jo altså rigtige menneskers hverdag, det her handler om. Det handler om, hvilke forhold vi som samfund byder mennesker, som Janus på billedet her. Han er en af mine gode samarbejdspartnere, formand for Ulykkespatientforeningen og Poliforeningen og rådgiver os i regeringen om bedre retssikkerhed for mennesker med handicap.


Selvfølgelig skal kommunerne bruge skattekronerne på den mest effektive måde. Det har alle gavn af. Men det vigtigste må jo altså være, at det enkelte menneske med handicap får den rette hjælp og støtte. Og det er ikke noget, der skal afgøres af aggressive og ensidige konsulenter.


God jule-weekend. Og del gerne opslaget, hvis du er enig


https://www.facebook.com/astrid.krag...78966092286295

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat