Se enkelt indlæg
Gammel 16-10-2009, 11:44   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
For over....

....et år siden søgte jeg Aabenraa kommune om hjælp til at dække tandlæge omkostninger. For ikke at gå ind i for mange detaljer. Så fik jeg afslag, som jeg klagede over, kommunen stadfæstigede deres afslag og sendte sagen videre til statsforvaltningen, som for en måneds tid siden stadfæstede statsforvaltningen kommunens afslag.

Jeg klagede igen til statsforvaltningen, og sagde i min email at jeg ønskede at komme med yderligere kommentarer til sagen. Uden at afvente mine kommentarer (det skal de) sendte de alle sagens akter til ankestyrelsen, da jeg modtog brev om at ankestyrelsen havde modtaget klagen, ringede jeg til ankestyrelsen og spurgte om hvor jeg nu skulle sende egne kommentarer hen.
De skal sendes til Statsforvaltningen, som så skal sørge for atsende dem videre til Ankestyrelsen. Men man rådede mig da til at sende en kopi af det jeg ville sende til statsforvaltningen til dem også, for at være på den sikre side.

Dette gjorde jeg så. Fem dage senere fik jeg brev om at de ikke mente at sagen var af principiel betydning og at de derfor ikke kunne tage sagen.

I dag kom der så et nyt brev fra Ankestyrelsen, man beklager at man ikke havde fået mine kommentarer med i overvejelsen, og som konsekvens af mine egne kommentarer havde man nu hjemsendt sagen til fornyet evaluering hos statsforvaltningen, som nu har 4 uger til at komme med en ny beslutning, enten at fastholde afslaget eller bevilge mig hjælpen, går jeg ud fra.

Hvis statsforvaltningen fastholder afslaget, vil ankestyrelse se på sagen igen og vurdere om den er af principiel betydning.

Men da de har ændret mening efter at have læst mine egne kommentarer og efter at have set min bevisførelse, for derefter at hjemsende den til statsforvaltningen, må man næsten antage at de mener at den er af principiel betydning. Man har vel lov at håbe.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat