Se enkelt indlæg
Gammel 24-11-2015, 16:23   #10
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Problemstilling vedr buskort-bevilling.

Hej MistyMiss og jer andre.

Har så lige været til samtale nede hos JKI. Og som loven siger, må en borger ikke sige nej til nogen aktivitet, der kan fremme ens situation til at komme i arbejde, klart nok men...

Hvis JKI nu f.eks sender mig på et kursus i f.eks 4000 Roskilde, og jeg bor i Kbh N, det bliver så en ekstraudgift på 1.075,- kr pr mdl, og da jeg jo er kontanthjælp, så det har jeg jo ikke råd til på kontanthjælp.

Spørger så til en buskort-bevilling og få så af vide, efter en laaang udenomstale, at JKI er blevet pålagt af deres chefer og kbh´s kommune at de ikke ikke give en buskort-bevilling, og at hvis jeg får en, så skal de alle de andre borgere jo også have... og at man i øvrigt selv skal lægge pengene ud det første mdl, og så vil man få pengene mdl efter, dog max 1000,- kr, hvor der vil blive fratrukket skat.

Nogen der kender til de gældende regler for Befordringsgodtgørelse til borgere i aktivering i Københavns Kommune (er nu aktivitetsparat og må gerne linke til reglerne) om jobcenter KBH kan sende en borger på til en aktivitet/kursus, så langt fra bopælen, at man mister så mange penge om mdl ?

Så skal man også til at købe ind til madpakke hver dag mm..

Jeg kan ikke rigtig finde noget konkret

http://www.socialjura.dk/content-sto...sesindsatslov/
§ 83. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 2, 3 og 11-14, og som deltager i tilbud efter kapitel 10 og 11, kan efter jobcenterets vurdering få udbetalt op til 1.000 kr. om måneden i hel eller delvis godtgørelse til anslåede udgifter ved at deltage i tilbuddet.

Mvh Kio


Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser

Den 22. var jeg til møde med hende og jobkonsulent, hvor jeg nævnte at de manglede at hente papirer fra min psykiater, og at mit buskort snart udløb.

Senere samme dag dukkede buskort-bevilling op via e-boks

Dagen efter modtog jeg bevillingen pr brev (havde jeg bedt om så jeg kunne hente buskortet med det samme, da jeg ikke har printer)


Kio er ikke logget ind   Besvar med citat