Se enkelt indlæg
Gammel 30-06-2015, 19:56   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"Vil det sige, at alle alternative behandlingsmuligheder også skal afprøves ?"
Jeg har ikke styr på hvor grænserne går, men jeg tror godt det kan blive "for" alternativt.
Hvis noget alternativ behandling bliver foreslået, synes jeg du skal spørge her inde og spørge hvordan du skal forholde dig til det.
Angående betaling af behandling, ved jeg ikke om de SKAL betale for den, men ellers kan der f.eks. søges §82 aktivloven, som lyder:
"Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet."

Angående lægekonsulenter var der en der gav mig dette link:
http://www.ft.dk/samling/20131/almde...35/1378806.pdf
Har ikke lige nærlæst det, men håber at du kan få mere mening ud af det end jeg kunne

I min kommune snakkede de noget om en sociallæge, og da jeg spurgte hvad pokker en sociallæge var/måtte/skulle fik jeg dette link:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1415

--

Jeg har skam lige været igennem to sagsbehandlere der var meget sløve i betrækket, så det burde jeg nok have lært af :P
Min nuværende sagsbehandler arbejder dog imponerende hurtigt!
Den 22. var jeg til møde med hende og jobkonsulent, hvor jeg nævnte at de manglede at hente papirer fra min psykiater, og at mit buskort snart udløb.
Senere samme dag dukkede buskort-bevilling op via e-boks
Dagen efter modtog jeg bevillingen pr brev (havde jeg bedt om så jeg kunne hente buskortet med det samme, da jeg ikke har printer)
Og da jeg så var ved psykiater den 26., kunne hun fremvise en statusattest (anmodning om? har ikke styr på hvad man siger) fra min sagsbehandler, der var sendt den 22.

Jeg var MEGET imponeret over det tempo!
Har haft den sagsbehandler i en periode før for 4 års tid siden, så hun virker ret stabil, og min tidligere kontaktperson siger at min sagsbehandler er dygtig
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat