Se enkelt indlæg
Gammel 30-06-2015, 17:55   #3
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Hej MistyMiss.

Tak for dit svar.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Hvis du visiteres fra job/uddannelsesparat til aktivitetsparat, kommer det an på din alder.
Hvis du f.eks. er over 30 år, sker der ingen økonomiske ændringer.
De højeste satser i kh systemet i ren kh sats er:
Ikke-forsørger: 10849 kr før skat
Forsørger: 14416 kr før skat.
Hvis man i forvejen får det, stiger man ikke i sats ved at blive vurderet aktivitetsparat.
Jeg er 51 år gammel. Det er ikke om man stiger i kontanthjælp, det er om man får mindre. Jeg får Kontanthjælp ej forsørger 10.849,00 pr mdl og §34 særlig støtte (hvad det så end er).


Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Angående afmelding fra jobcentret, der synes jeg du skal kontakte dem der har sendt brevet. Forklar at du er vurderet aktivitetsparat, og din sagsbehandler derfor har afmeldt dig, og om det er rigtigt af din sagsbehandler at have afmeldt dig.
Det er Jobcenter Kbh der har sendt brevene. Og det var ved en personlig samtale jeg havde med den SB derinde i sidste uge, hvor hun anbefalede "målgruppeskift", fra "jobparat" til "aktivitetsparat", pga mine helbredsmæssige årsager, og jeg derefter, måske om 2-3 mdl) vil blive indkaldt til en samtale/ visiteres hos JKI, Center for Jobindsats, for at de så skal afklare mine muligheder, først til fleksjob, og derefter måske til en Førtidspension. SB forklarede at det ville være en god iden, med det helbred jeg havde, så med den viden jeg har, sagde jeg ja, okay, lad os så forsøge med det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Der står at det "kan" have betydning, så det kan være at det kun har betydning hvis man er vurderet uddannelses/jobparat, men ring lige til dem for at være på den sikre side.
Mener du her, kontakt Ydelsesservice, eller SB i Jobcenter Kbh ?

Har nogen her (også MistyMiss) erfaringer med:
JKI, Center for Jobindsats
Lærkevej 18
2400 København NV ?

Gode råd, erfaringer, anmeldelser, 'vær nu opmærksom på' osv... modtages gerne

Mvh Kio
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat