Se enkelt indlæg
Gammel 17-07-2013, 21:22   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidi86 Se meddelelser
Da jeg fortalte hende de præcise paragraffer, blev hun bare arrig og gav sig til at være flabet og skælde ud.
Men hvad kan man forvente?!
Det er også derfor, du bør bede om et skriftlig afslag, når hun nægter... Sig til hende, at hvis hun jo nu har sagt "afslag" mundtligt, så har du ret til at få en skriftlig begrundelse for, hvorfor du ikke kan få dækket udgifter til din praktik.

Ellers er det jo bare at klage videre til jobcenterchefen - gerne skriftligt!

Jeg har i mit tidligere indlæg herinde sat link ind til den gældende lov, og det er netop den, som jo gælder uanset hvad. Link til almindelige sider duer ikke altid, da de ikke er altid opdaterede. Så den gældende lov bør man se på. Og jeg håber du har læst og kigget i de links, jeg har sat ind. For som sagt har din ydelse i høj grad betydning.............

Som jeg læser det, er du på kontanthjælp og grundet din funktionsnedsættelse, kan jeg godt forestille mig, at du er i målgruppe 3 (det hedder så § 2 nr. 3), så måske denne paragraf kan du gå under. Det kræver jo så, at du kun får ydelse efter de 24 første km...:

§ 83. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 2, 3 og 11, og som deltager i tilbud efter kapitel 10 og 11, kan efter jobcenterets vurdering få udbetalt op til 1.000 kr. om måneden i hel eller delvis godtgørelse til anslåede udgifter ved at deltage i tilbuddet. Godtgørelsen anvendes dog ikke til dækning af udgifter til befordring ud over de første 24 km, jf. § 82, stk. 1.

ellers

§ 82 stk. 4:

Stk. 4. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-4, 7 og 11, har ret til den faktiske udgift til befordring, hvis udgiften er en følge af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne.

Når du siger du ikke kan tage bus osv... så synes jeg da også du må overveje at kontakte den sociale afdeling i kommunen og ansøge om en el-scooter som hjælpemiddel eller andet... Få en ergoterapeut til at hjælpe dig, der er mange hjælpemidler, der er gode at have, som man måske aldrig har hørt om eller aldrig har tænkt på, det fandtes.

Sidst redigeret af curls; 17-07-2013 kl. 21:32.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat