Se enkelt indlæg
Gammel 15-01-2018, 23:49   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Begynder Se meddelelser
Jeg har kun en enkelt gang afleveret dokumenter på kommunen. Her blev jeg af receptionisten bedt om at smide min ansøgning om afklaring af erhvervsevnen ned i en fælles postkasse. Jeg modtog ikke nogen kvittering. Det bruger de åbenbart ikke.
Du skal bede om, at få en kvittering på at det er modtaget, du får den ikke automatisk.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Begynder Se meddelelser
Da jeg henvendte mig på mail til min kommende sagsbehandler for at modtage en kvittering, blev jeg mødt med tavshed. Det samme skete da jeg i samme mail spurgte om der fandtes pjecer el. lign. hvor jeg kunne læse om procedure m.m. når man søger fleksjob. Min erfaring med den første sagsbehandler besvarer som udgangspunkt ikke mail.
Hvis din sb ikke besvarer dine henvendelser, så synes jeg du skal klage til jobcenterchefen.

Når/hvis du klager til jobcenterchefen skal du sørge for, at det fremgår tydeligt, at det er en klage, da den ellers lander på sb's skrivebord.

Du skriver f.eks.:
"Til jobcenterchefen

Klage over manglende svar.

Og så beskriver du hvad du vil klage over.

Med venlig hilsen Begynder CPR."

Citat:
Oprindeligt indsendt af Begynder Se meddelelser
De foretrækker at sagsbehandlingen foregår telefonisk. At jeg skal have min mobil kampklar, når de ringer - dog ved jeg ikke, hvornår de gør det. Dette har jeg også problematiseret for dem.
Jeg har endnu aldrig set en lovgivning hvoraf det fremgår, at man er forpligtet til, at have en telefon.

Af lov om retssikkerhed §4 fremgår følgende:
"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=173199

Du forklarer dem simpelthen, på skrift og mod kvittering, at du ikke har mulighed for, at medvirke ved behandlingen af din sag når du ikke kan få tingene på skrift.

Så vidt jeg kan se i tråden, så har du noget stress og noget smerteproblematik. Ved disse helbredsproblemer er det ikke unormalt, at have problemer med hukommelse og koncentrationsevne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Begynder Se meddelelser
Men jeg tror snart at de bliver blåviolette i hovederne på kommunekontoret over mig.
Det skal du hoppe op og falde ned på, det er dit liv og din fremtid det handler om.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Begynder Se meddelelser
Jeg har det heller ikke så godt med at klage, men omvendt vil jeg heller ikke bare trækkes rundt på kommunegangene for at godt ord ...
Og det bliver du (altså trukket rundt) så længe du ikke viser dem, at du kender reglerne og forventer en ordentlig sagsbehandling.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Begynder Se meddelelser
Jeg gav mit samtykke til, at de måtte indhente oplysninger hos min læge og smerte- og hovedpineklinikken.
Det er mange år siden jeg sidst har set sådan et samtykke, og de kan muligvis være udformet forskelligt, men på den sidste jeg blev præsenteret for var der forskellige rubrikker hvori man kunne sætte kryds, og jeg satte kun kryds i de relevante.

Og her er det jo meget vigtigt, at få kvittering for modtagelse, så man senere evt. kan bevise, at man ikke har set kryds ved alt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Begynder Se meddelelser
Nu har hun sendt en anmodning samtidig med at hun indstillede mig til en for revalidering. Denne nægter jeg at underskrive det er tilladelse til at indhente ALT og udlevere ALT.
Problemet er bare, at hvis du ikke skriver under på, at de må indhente oplysninger, så må de ikke indhente f.eks. lægepapirer, og så kan din sag gå i stå.


I flere år afholdt jeg mig også fra, at klage, og jeg forstod ikke helt hvad der foregik, men med hjælp fra bl.a. K10 begyndte jeg efterhånden at forstå lovgivningen, og efterhånden blev jeg træt af, at blive kørt rundt med.

Jeg har skrevet rigtig mange klager, både over afgørelser, og over manglende svar på mine henvendelser.
Jeg har aldrig nogensinde oplevet, at mine klager har givet bagslag, tværtimod oplevede jeg, at sagsbehandlingen begyndte at køre ordentligt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat