Se enkelt indlæg
Gammel 10-12-2018, 18:53   #42
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Cepos-direktør: Sundt for fattige børn at lære konsekvenserne af lediggang

phhmw.

For første gang tillader jeg mig at udtrykke mig i det grove sprog.

FY, for Satan Cepos.


https://piopio.dk/cepos-direktoer-su...e-af-lediggang

Cepos-direktør: Sundt for fattige børn at lære konsekvenserne af lediggang
Det kan være sundt for børn i fattige familier at lære værdien af at være i beskæftigelse, mener Cepos-direktør.

Når far og mor er på kontanthjælp og ikke har råd til julemad og gaver, så kan det være en vigtig moralsk lektie for børnene som derved lærer værdien af at klare sig selv og få sig et arbejde. Det mener Cepos-direktør Martin Aagerup i et interview i Weekendavisen.
”Det handler om de signaler, samfundet sender til børnene, om hvordan man får en god tilværelse. Og når børnene ser sig omkring og oplever, at deres kammerater med forældre, som arbejder, kan købe flere ting og have råd til et sjovere liv end ens egne forældre på overførselsindkomst, sender det et signal til dem om, at det nok er en god idé at satse på at få en uddannelse og få sig en tilværelse, hvor man er i beskæftigelse og forsørger sig selv,” siger Martin Aagerup i interviewet.

Interviewet kommer på baggrund af nye tal fra Arbejderbevægelsens Erhvervsråd, der viser at antallet af danske børn, der lever i familier under fattigdomsgrænsen, steg fra 2016 til 2017 med 12.000. Det betyder, at der nu er 64.500 børn, der lever i fattigdom i Danmark.


Vrede hilsner til Cepos.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat