Se enkelt indlæg
Gammel 07-10-2012, 20:43   #1
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
klage over sagsbehandling,inden afgørelse

Hey der

Mit spørgsmål går på,om man kan klage over sagsbehandling,inden der er truffet afgørelse.
Jeg er klar over at man kan klage over manglende aktindsigt,men i min sag er det lidt mere komplekst.
Sagen kort. :
Efter at jeg gennem flere år er blevet chikaneret på forskellig måde af min jobcenter sagsbehandler,så vælger jeg at flytte kommune. (Ja det skulle jeg så have gjort for flere år siden,for nu er der sket mere i min sag på 4 mdr,end der skete på 4,5 år i den gamle kommune)
Efter fraflytning fra X kommune,så modtager jeg, samme dag som fraflytningen og folkeregister ændring sker,et brev fra en kommunal kontrolgruppe,om at komme til samtale.
Jeg møder så op til samtale,og bliver oplyst om at jeg er under mistanke for ikke at have opholdt mig i X kommune de sidste 2-3 år !!
Nå det forstår jeg jo ikke noget af,for jeg har bla. lige afsluttet et arbejdsprøvnings tilbud i forbindelse med pension osv i X kommune.
Jeg forespørger så om hvem der har anmeldt mig,men først er det bare en stikprøvekontrol,og i løbet af samtalen bliver det ændret til annonym anmeldelse,men sagsbehandleren dummer sig lidt i sin ivrighed,og afslører pgra. nogle oplysninger, som jeg ved kun Jeg og min sagsbehandler på jobcenter kender til,at det rent faktisk er min sagsbehandler på jobcenter der står bag anmeldelsen.
Jeg bliver nu nærmest truet til at give samtykke til at X kommune,må indhente kontoudtog fra min bank,og hvis ikke jeg gør det,så henter man dem bare selv !!
Nå men jeg får så en tænkepause på en uge,til at overveje hvad jeg vil,og siger i den forbindelse,at man jo bare kan kontakte min udlejer,som så kan bekræfte at jeg de sidste 13 år har indbetalt husleje til ham osv.
Nå men da jeg kommer hjem fra mødet beder jeg selvfølgelig om aktindsigt efter gældende lovgivning og regler,og det modtager jeg også efter et par dag.
I aktindsigten kan jeg så se at der har været en del mailkorespondance mellem min jobcenter sagsbehandler og forhørslederen hos kontrolgruppen. I den mail står der bla.: Jeg vil anbefale at i IGEN undersøger om XX opholder sig i kommunen.Han har nemlig flere gange inden for de sidste måneder givet udtryk for at ville fraflytte kommunen,og han har haft en del sygefravær fra arbejdsprøvning,og sidst har han oplyst at have været til konsultation hos en tandteknikker i Y kommune.
Det er sådan set korrekt at jeg har oplyst at jeg ønsker at fraflytte,men det er jo grundet personlig chikane fra sagsbehandler. Mit sygefravær har været lægedokumenterert,og tandteknikkeren er en presonlig gammel ven.

Jeg hæfter mig selvfølgelig ved at der står : Jeg vil anbefale at i igen undersøger om XX bla bla.
Jeg undrer mig også over at notatet fra forhøret,nu hedder en partshørring !!

Jeg kontakter så forhørslederen,og oplyser om at ovenstående sætning,får mig til at tænke, at der åbenbart tidligere har være korespondance i sagen,men hertil oplyser forhørslederen,at det nok bare er en slåfejl.og at hvis jeg virkeligt har rent mel i posen,så kan jeg jo bare klage over en evt. afgørelse,når den bliver truffet truffet.
Kan jeg klage over sagsbehandlingen på nuværende tidspunkt i henhold til en eller anden forvaltnings lov eller noget ?
Jeg har gentagne gange klaget over min jobcenter sagsbehandler og hendes sagsbehandling,uden der er sket noget som helst.

På forhånd tak og undskyld det lange indlæg
I al ydmyghed / steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat