Se enkelt indlæg
Gammel 24-03-2013, 23:20   #25
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Jeg synes, det er tankevækkende, at jeg havde 15.000 mere udbetalt om måneden, da jeg stadig arbejdede, og langt de fleste af de mange penge aner jeg faktisk ikke, had vi brugte til...
Vi var ikke på en masse dyre rejser (hvilket jeg nu kan se, vi sagtens kunne have haft råd til), vi har aldrig gjort det i take-away eller en masse restaurationsbesøg og lign., så jeg fatter ikke, hvad pengene er blevet brugt til.
På trods af den store indkomstnedgang og fordi jeg har sat mig ned og fået styr på budgettet, så kan vi jo i dag sagtens leve godt for det meget mindre og endda sætte penge til side hver måned til uforudsete udgifter.
Det skal lige siges, at vi pt bor meget billigt, da vi har afdragsfrie flekslån i huset (men det havde vi også, da jeg stadig arbejdede).

Det, det har lært mig er, at det om man arbejder eller ej, så kan det vist godt betale sig at se sit budget efter i sømmene ogvfå overblik over, hvad man rent faktisk bruger sine penge på - tænk, hvis jeg havde gjort det for år tilbage og sat de penge jeg havde til side, sikke en fest jeg kunne have haft i dag :-D
Præcist!

Det er relativt let at blive ”millionær” såfremt man holder udgifterne i ro , og er i ordinær beskæftigelse det meste af tiden.

Jeg har selv i mange år levet efter devisen ”betal dig selv først” , også før jeg havde kendskab til det som begreb.
Levevisen har bl.a. været forevist i et Oprah Winfrey show.

Selv for mange helt almindelige arbejdere , vil det være muligt at skabe en ganske anseelig formue.

Desværre har kun få mennesker selvdisciplinen det kræver. Folk vil ofte lyve ( over for sig selv ) og komme på alverdens undskyldninger , for at det netop i deres livssituation ikke kan lade sig gøre.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat