Se enkelt indlæg
Gammel 30-07-2008, 19:02   #230
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Tak for din mail

Jeg vil gerne besvare noget af dit svar, i sort kursivskrift. (Sættes på www.K10.dk)

29/07/08 skrev Karen Johanne Klint <[email protected]>:
Til Benny Gerhard,

Kun på et område har vi i Folketinget et konkret tilsyn konkret omkring enkelte borgere, og det er når de er administrativt frihedsberøvet.

Lægekonsulenter i kommunerne fungerer ifølge socialministeriets "retningslinjer", som "ADMINISTRATIVE" læger.

Når en kommunes sagsbehandler giver lægekonsulenten "usande" oplysninger, og han efterfølgende bruger disse oplysninger til at udtale, at hvis disse oplysninger fra sagsbehandleren er rigtige, er ikke berettiget til hjælp. Lægekonsulenten tilsidesætter faktuelle lægeoplysninger.

Situationen - og ikke mit handicap - er afgørende for, at dette er tale om en direkte "administrativ frihedsberøvelse" fra kommunens side. Jeg var forhindret i, at kunner forlade mit hus på egen hånd i 3 år.


Et udtryk du bruger i din sag -- jeg forstår godt, hvad du mener, når dine handicaps/ funktionstab / omfanget af offentligt støtte forhindre dig i den livsudfoldelse, du ellers har så stor glæde af. Men det er ikke det, der menes med "administrativt frihedsberøvelse" i lovgivningens forstand, hvilket du givet ved, da du lyder meget velbevandret ud i meget lovstof. I
Jeg er pt. formand for det udvalg, der har dette tilsyn - det såkaldte § 71 tilsyn, hvilket også er medvirkende til, at du får en reaktion på din mail.

Du omtaler de kommunale lægekonsulenter, hvis rolle hyppigt har været genstand for politisk debat, da de som bekendt har en meget begrænset funktion i en sag, og bestemt ikke en rolle som undersøgende læge eller rollen som den, der afgør en sag. Det er understreget mange gange i forskellige forhold.

Jeg har forståelse for, at du oplever dig svigtet - men vælger du døden, er det ikke systemet du straffer, men din familie og andre nære, du giver en sorg.

Håber du lytter til din søster og fortsat vælger livet,

Med venlig hilsen

Karen Johanne Klint
MF

Medlem af Folketinget (S)

Christiansborg
DK-1240 København K.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat