Se enkelt indlæg
Gammel 14-11-2013, 08:38   #154
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tak for oplysningerne, Peter.

Desvære virker det ikke til, at have været et åbent møde, da jeg hverken kan finde lyd el. video for mødet i tirsdags.

I forhold til den del der omhandler brogeres retssikkerhed og socialt bedrageri finder jeg dette helt uhensigtsmæssigt, hvis min antagelse er rigtigt om lukket møde.

Der burde efter disse sager, hvor borgere har været udsat for DDR principper, ligge en pjece på samtlige socialforvaltninger, hvor Ombudsmandens anvisninger omkr. disse sager (således at borgerne inden mødet med DDR forhør kunne sætte sig ind i deres rettigheder), ligesom det burde ligge på de forskellige kommuners hjemmeside ang. socialt bedrageri, hvis man skal tage kommunerne alvorligt i, at de vil overholde borgernes retssikkerhed i disse sager.

Der er jo selvstændige sider for anonyme anmeldelser af socialt bedrager, og hvis man ikke lige kan finde denne, så ligger også en side for dette på borger.dk. Søger man derimod på borger.dk i deres søgefelt på ordet retssikkerhed får man flg. svar, som jo er helt irrelevant:

https://www.borger.dk/Sider/soeg.aspx?k=retssikkerhed

Hvorfor jeg vil tillade mig, at have flg. mening:

vi lever altså i en såkaldt retsstat, hvor man ikke vil informere borgere på en nem og tilgængelig måde omkr. deres retssikkerhed, men gerne udsætte dem for DDR lign. forhør og for mange efterflg. urigtige afgørelser i disse sager.

Nu skal det dertil siges, jeg ikke har undersøgt samtlige af kommunernes hjemmesider, så der kan jo være en el. flere kommuner, der informere om dette. Men borger.dk gav altså umiddelbart heller ingen resultat, hvilket man også have kunne vælge istedet for hver enkelt kommune. "Ud af DK
" gav intet resultat ved søgning. Ikke så meget som et link til lovgivningen nogen af stederne, så borgeren evt. selv kunne tygge sig igennem denne. El. f.eks. link til Ombudsmandens råd i sådanne sager.

Hvis der sidder nogen derude med viden af det modsatte af ovenstående, må de gerne linke til denne hjemmeside.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat