Se enkelt indlæg
Gammel 27-01-2012, 00:48   #17
fabrix
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Indlæg: 45
Styrke: 14
fabrix er ny på vejen
En ordentlig smøre...

Tak Gunver, Missemøge og Sniffe,

Håber at nedenstående udfylder evt. spørgsmål eller huller i fremlægningen

Jeg har i min anke til BAN - lige netop lagt væk på retsikkerhedsloven § 7a - da denne synes at være overtrådt op til flere gange i min sag.

Desværre havde lok. psyk afvist henvisningen fra min læge, da de vurderede at jeg skulle op i medicin. Dette skete skriftligt til min læge.
Jeg er først kommet igang med Psykiater efter SDP stop.

Jeg klagede til lederen af SDP afdelingen over min SB", og hun skriver bla. i sit svar:
"Sygedagpenge er en korttidsydelse, der ikke har til formål at sikre modtageren en varig forsørgelse. Opfylder man, som i dit tilfælde, ikke lovens undtagelsesbestemmelser, har vi ikke mulighede for at forlænge dine SDP, heller iikke selvom du fortsat er syg.
"Vi har vurderet, at vi har de tilstrækkelige og nødvendige oplysninger til at kunne træffe afgørelse i din sag. *Vi har på baggrund af de lægelige oplysninger i din sag vurderet, at det ikke har været nødvendigt at få foretaget en psykiatrisk udredning af din sag.
Som du selv beskriver, er du fortsat i behandling, og vi må nu afvente resultatet af denne behandling.
Dette gør sig også gældende i forhold til en eventuel afklaring af din arbejdsevne. Vi kender på nuværende tidspunkt ikke resultatet af din behandling. Vi ved hermed heller ikke, om der bliver behov for afklaring af din arbejdsevne."


[I]I selve afslaget efter høringsfristen skriver de bla.:
"Det er muligt at iværksætte en afklaring af arbejdsevnen, når det er sikkert, der er uklarhed i forhold til arbejdsevnen."

I konklusionen i RP skriver de:
Samlet vurdering
"xx er sygemeldt pga stress og depression. xxxx er i behandling ved egen læge medicinsk og via samtaler.
Det vurderes at xxxx har gode faglige såvel som praktiske kompetencer, som på grund af xxxx helbredstilstand ikke er mulige at anvende på arbejdsmarkedet på nuværende tidspunkt.
xxxx har været i virksomhedspraktik for at understøtte hendes raskmelding. xxxx har ikke kunnet magte at være i praktik mere end 16 timer pr. uge.
Der er tale om en langvarig sygemelding og den helbredsmæssige situation er af psykisk karakter.

Det vurderes at xxxx helbredstilstand fortsat er uafklaret, hvorfor det ikke kan vurderes om behov for afklarende tilbud eller om der kan forventes en fuld raskmelding som følge af behandlingen."


I forhold til §27 skriver de:
1) Der er ikke grundlag for iværksættelse af revalidering med henblik på tilbagevenden til erhvervsmæssig beskæftigelse på ordinære vilkår jf. den samlede vurdering af pågældendes arbejdsevne (ressourceprofilen) Der lægges særlig vægt på, at xxxx stadig er i behandling, prognoser er usikker og hendes tilstand ikke er stationær.

2)Der er ikke grundlag for at gennemføre (yderligere) afklarende foranstaltninger jf. den samlede vurdering af pågældendes arbejdsevne (rp).
Der lægges særlig vægt på at xxxx stadig er i behandling, prognosen er usikker og hendes tilstand ikke er stationær. Derfor vil iværksættelse af afklaringsforløb på nuværende tidspunkt, ikke give et korrekt billede af den reelle arbejdsevne.

3) Denne betingelse er ikke opfyldt.jf. (journalnotat, opfølgningsplan mv) Der lægges vægt på, at det ikke er muligt at sætte en fast prognose for raskmelding eller om det i givet fald vil kunne være til ordinær beskæftigelse.

4) Denne betingelse er ikke opfyldt jf. (journalnotat, opfølgningsplan mv) Der lægges vægt på, at det ikke kan udelukkes at xxxx vender tilbage til ordinær beskæftigelse.

5)Denne betingelse er ikke opfyldt.

6)Denne betingelse er ikke opfyldt

7)Denne betingelse er ikke opfyldt


Idet der iøvrigt henvises til foranstående, vurderes der ikke at være behov for yderligere foranstaltninger med henblik på at bringe pågældende tilbage til arbejdsmarkedet jf retssikkerhedsloven §7a.

Min læge skrive bla. i sin statusattest:
"Det er velkendt at depressioner udløst af langvarigt stress er vanskelige at behandle og meget ofte resulterer i meget langvarig eller permanent nedsat arbejdsevne. Dette synes at være tilfældet for xxxx vedkommende. Selvom der har været en moderat effekt af behandlingen, så er det min vurdering at xxxx ikke vil kunne komme tilbage til arbejdsmarkedet på normale vilkår i overskuelig fremtid.
Der kan evt. indhentes en psykiatrisk speciallægeerklæring, hvis der ønskes yderligere lægelig belysning af situationen.
Jeg vil foreslå at SDP perioden forlænges, mens der foretages afklarende foranstaltninger for at klarlægge den reelle arbejdsevne og fremtidige placering på arbejdsmarkedet."



Så efter at have gennemtænkt det hele, tror jeg ikke at jeg skal sende en Speciallæge erklæring til kommunen, da de jo mener at min sag er velbelyst!!

Jeg har talt med min tildelte sygeplejerske på Psyk. og hun siger at Psykiateren gerne vil sende en speciallægeerklæring, men at han ikke vil kunne skrive fra før han havde 1. konsultation. Så jeg vurderer, at det ikke vil ændre noget i forhold til anken i BAN.

Jeg har desværre ikke mulighed for at blive koblet på en socialrådgiver via min fagforening, da de kun tager sig af arbejdsskader. Men min kontakt i fagforeningen, trækker på dem så meget som muligt.

Pyhhh.... det var en ordentlig smøre. Skriv gerne med jeres input, det hjælper mig helt vildt.[/COLOR]

Sidst redigeret af fabrix; 27-01-2012 kl. 01:05.
fabrix er ikke logget ind   Besvar med citat