Se enkelt indlæg
Gammel 26-01-2011, 15:46   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej TheLivingDead
og velkommen til siden

Godt nok noget af en historie du kan fortælle der og må indrømme at jeg nogen gange trak på smilebåndet (lidt din egen skyld du har en fed måde at fortælle på ) men også fordi jeg lige fik dejavu da jeg læste din historie ..

Der er en anden her på siden der også har meget af det samme som dig og faktisk har oplevet det samme som dig ...

Så jeg vil lige starte med at spørge dig om jeg har forstået det rigtigt

Du er nu på kontanthjælp ikk ?

Hvis du er på kontanthjælp så ville mit helt klare råd til dig være at søge en §17 på forliggende grundlag , du har alt at vinde og intet at tabe da du ikke kan komme længere ned i ydelse ...

I det øjeblik du søger en § 17 på forliggende grundlag vil kommunen have tre måneder til at afgøre din sag, det vil sige at din ressourceprofil vil skulle opdateres og alt andet vil stoppe (afprøvninger osv ) og du vil ikke mindst have en mulighed for at få andre øjne til at se på din sag hvis kommunen giver afslag ..

Som du skriver det her så syntes jeg at noget tyder på at du har læger på din side og det er vigtigt, jeg syntes også det ser ud til at din ressourceprofil bliver lavet helt helt forkert ...

En ressourceprofil skal være en fortløbende opdaterende proces det vil sige at skriver de at du drikker for meget kaffe , så kan du under boger kommentar skrive at det er noget pjat og at det ikke står nogen steder eller at du har oplyst det og at det er noget der står for en sagsbehandlers regning ..

Hvis din sagsbehandler så stadig mener at du drikker for meget kaffe så skal denne skrive det under hans kommentar og samtidig oplyse hvordan han er nået frem til den konklusion .. så vil alle ud fra din profil kunne se hvor uenigheden opstår ...

I din ressourceprofil er der så skrevet nogen slutkonklusion ?

Som jeg læser det hele så har kommunen lavet en masse fejl og de klokker i det og lader dig betale prisen, men fortvivl ikke og læg rebet væk for nu ...

Kan trøste dig med at jeg kender en med søvnapnø, gigt , dårlig ryg, sukkersyge , for højt kortesol tal og ikke mindst har taget på (højst tænkeligt pga disse diagnoser ) han skulle også i følge kommunen ud og køre bil det er da klart han skal også han fik at vide af politiet at nej det skulle han ikke for en ulykke ville i så fald være hans ansvar, lægekonsulent og kommune kom ved at læse hans papir frem til at de da kunne klare at kure ham ..

Hans diagnoser blev nemmelig lavet om til søvnproblemer ondt i knæet og svag ryg ha ha

Løsningen man skulle tage hans smertestillede piller fra ham så skulle han begynde at motionere det kunne han i ly af sine smertestillende piller (som de lige havde taget fra ham og ikke mindst så skulle han altså lade være med at drikke kakao mælk ...

På intet tidspunkt i hans årelange kamp med systemet er der nogen der har nævnt kakao han har aldrig drukket det så det var vist bare en synsk kommunalt ansat der kom frem til det...

Nå men det korte af det lange er ... vi søgte en § 17 på forliggende grundlag til ham ,... han fik at vide det ville blive afslag men han fik nu alligevel pension ... også selv om kommunen mente at alt var hans egen skyld (her var det så bare kakao og ikke kaffe )

Jeg siger ikke at det går lige så let for dig (det var ikke så let som det lyder for det er noget med at få ressourceprofilen helt rigtigt , den skal faktisk gå i ring , sådan at du kan påvise tingene igennem den ,skal prøve at forklare med eksempler lidt senere )

Men inden da kan jeg ikke lade være med at tænke på om c-pap apparatet hjælper dig mht søvn ..

Ved ham jeg omtaler her hjalp det ikke overhovedet kommunen opførte sig som om at det var et mirakel middel han havde fået men det hjalp ikke en døjt og vi måtte ud og skaffe dokumentation for at der i 25 % af alle tilfælde IKKE er nogen effekt ved c-pap apparat ..

Nå tilbage til ressourceprofil og det at påvise en ring ...

En kan ikke sove men er træt 24-7 når man endelig falder i søvn , vågner man igen pga smerter , smerter bliver værre pga søvnmangel man bliver irritable og endnu mere træt og så får man endnu flere smerter og det bliver endnu svære at sove .. skruen uden ende...

Her har vi fået at vide at den dybe søvn aldrig kommer og derfor kan c-pap ikke hjælpe , derfor er søvnlaboratoriets løsning at få fjernet smerten .. smerten kan så ikke fjernes kun dæmpes med medicin , og hvile og søvn kan afhjælpe noget af smerten.. men man kan sq ikke sove .. lyder det bekendt ?

Når jeg læser alt det du skriver så undre jeg mig lidt i sær med din medicin er der ikke nogen der har fortalt dig om § 100 og § 81


Hjælp i særlige tilfælde

Enkeltudgifter

Citat:
§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.
Denne § havde du feks kunne søge om hjælp til fysioterapi efter

Ang medicin så er der mulighed efter § 100 det er svært at få det men det skal da ikke desmindre søges og din kommune har pligt til at oplyse dig om at disse muligheder findes...

Lige nu ville jeg hvis jeg var dig , søge en §17 (hvis ikke du er på sygedagpenge) og sørge for at få orden i ressourceprofil og papir og ikke mindst kan ikke sige det nok og tit nok ...

Fra nu af til hvert møde tag en optager med optag mødet bliv ved at søge aktindsigt så du hele tiden er på forkant med tingene.. men tving kommunen til at handle seriøst nu ved at søge pension ...

og husk giv ikke op , de skal sq ikke sejre .. jeg kan se at din historie er meget magen til den anden jeg skriver om , dog har du altså betydelig flere problemer ...så start fra en ende af .. der er flere herinde som kan óg vil hjælpe dig ...

Og du er bestemt IKKE alene
  Besvar med citat