Se enkelt indlæg
Gammel 12-09-2013, 23:09   #19
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Tja når jeg læser indlæggene, kan jeg ikke forstå hvordan det er muligt at de " forskellige" inddeling i kasser " alt efter din egen situation af ledige, havner i den situation at de mobber hinanden.
Sådan læser jeg et par indlæg - ?

hvorfor er det nået dertil at der skal undskyldes for at regeringen, kommunerne, arbejdsmarkedet m.m. har svigtet opgaven med at skaffe arbejde og der er lige så mange ledige på arbejdsmarkedet som på forsørgelse , på trods af alle mulige krumspring med en tsunami af løntilskud, fleksjobreform x 2 , skånejob , m.m.

Jeg kan godt forstå Dyring undrer sig og gerne vil have et svar på situationen, det hjælper ikke at mobbe.

FOR DET HANDLER jo HELE TIDEN OM , HVAD BESLUTTER POLITIKERNE OG HVAD ER VIRKNINGEN AF DERES BESLUTNINGER .
Men det er desværre kommunens ansvar og økonomi der bestemmer lediges skæbner, det er dem der bestemmer hvor og hvad du kan gøre i systemet ... Budgetter og absolut intet andet. Det billigste har i årtier været når man er modtager af kontanthjælp. at blive smidt på jobsøgningskurser... reelt Arbejde kan kommunen ikke skaffe ... kun midlertidige løsninger der er tidsbestemte for din ydelse.

OG ... ER MAN NÅET DERTIL AT MAN TRÆDER INDENFOR I DEN OFFENTLIGE HAMSTERFÆLDE, ER DER LANG VEJ FØR MAN FALDER AF IGEN og tingene når tilbage til normale tilstande ... hør blot journalister og politikere skælde hinanden ud , stille spørgsmål, og forsvare sig selv for at :::
og nej ... DET ER IKKE LYKKEDES AT SKABE FLER ARBEJDSPLADSER ...
HELLER IKKE TIL LANGTIDSLEDIGE, skånejobbere, fleksjobbere OG førtidspensionister "

Det billigste for kommunene har altid været at kontanthjælpsmodtagere skal smides på jobsøgningskurser, arbejde i praktik rundt omkring, og nu er den nye regel om at ledige skal arbejde i nyttejob jo blevet så godt som vedtaget, så din tilbage rejse mod et reelt aflønnet job på arbejdsmarkedet , bliver en udfordring som kun du kan gøre noget ved.

Undrer du dig nu, vil du blive overrasket over kommunernes opfindsomhed, indtil situationen ændres for ledige arbejdstagere i den nærmeste fremtid.

Håber det vil lykkes for dig at finde tilbage til det reelle arbejdsmarked...

Sidst redigeret af maruus; 12-09-2013 kl. 23:32.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat