Se enkelt indlæg
Gammel 16-03-2014, 15:59   #10
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Nu er jeg tilbage med spørgsmål vedrørende behandlingsmuligheder.

Jeg hjælper en som står mig nær. Vedkommende har fået tilkendt fleksjob få timer om ugen – dette job kan ikke klares på grund af vedvarende fysiske gener. Der er derfor søgt førtidspension på foreliggende dokumentationsgrundlag.

Udover et mangeårigt fysisk handicap har vedkommende også fået konstateret fibromyalgi– denne lidelse indgik som en del af det samlet sygdomsbillede da fleksjobbet blev tilkendt.

Nu spekuleres der så i behandlingsmuligheder (igen) om hvorvidt fibromyalgien kan være psykisk betinget og om der kan gives lindring for denne lidelse i form af et terapeutisk forløb.

Vedkommende som jeg hjælper siger at alle de behandlingstiltag der er lavet i årenes løb, blev diskuteret før der blev tilkendt fleksjob. (Herunder også at vedkommende er erklæret for værende psykisk rask af psykiater).

I fleksjobtilkendelsen står der at den er givet udfra den betragtning; at arbejdsevnen er varigt nedsat. Og at alle muligheder er blevet afprøvet. Det fremgår så ikke om der menes både hvad angår arbejdsmæssigt udredning, såvel som det behandlingsmæssige – men vi formoder at det betyder alle former for muligheder, når der konkluderes således, - idet det ikke fremgår af tilkendelsen at der vurderes mulighed for bedring forude i form af behandlingsmuligheder.

Hvad mener I – kan I se nogle fejl ved sagsbehandlingen her?
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat