Se enkelt indlæg
Gammel 29-06-2012, 22:06   #553
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tror lige at jeg vil søge et par råd i min sag, måske er der nogle af jer der kan huske denne;-)

Jeg var jo i arbejdsprøvning nr. 2 på et center i januar, dette som foranlediget af pensionsnævnet ved afslaget i maj 2011. Det gik dog som forventet, ad h... til for mit ved kommende, gentagne angst anfald, selvom jeg tog afsted, når jeg burde blive hjemme.

Stedet var ved at stoppe arbejdsprøvningen allerede i 3 uge, jeg stoppede den dog selv i 5 uge. Der kom en super rapport ud af det i feb/marts 2012, til min fordel.

Min "nye" sbér sendte rapporten over lægekonsulenten, han havde ikke noget at bemærke. I den forgangne uge var jeg til møde med min sbér incl.min bisidder. Nåede at bryde sammen et par gange, der er hårdt at forklare sig igen og igen, selvom hun også lige "ville se mig". Hun var god og engageret trods kun hende 6 mdr. i kommunen.

Hun ville vende min sag med special indsatsen for at se om der manglede noget, det kunne måske være noget opdateret lægeligt, sagde hun endnu en special lægeerklæring f.eks. da det andet jo stammer tilbage fra forrige år inden jeg blev indstillet første gang.

Samtidig lagde hun dog også vægt på at min sag nu har så mange papirer at en §17 og kunne være aktuel !!

Inden jeg spørger til jeres råd, vil jeg fortælle, at BAN i deres bekræftelse af afslag på min første ansøgning om ftp. skrev at de også pegede på behandlingsmuligeder. Dette i form af angst afd. ved Bispebjerg H. Jeg formoder at de taler om Liason, som bl.a. er for psykiske patienter med fysiske smerter, som de mener er relateret til fysiske sygdomme. Folk med helbreds angst og lign.

Jeg blev rædselsslagen da jeg fik deres afslag og skrev til min psykiater om at få en indstilling dertil. Han mente dog ikke dette ville være besværligt, men mener heller ikke at jeg passer til liason. Dette da jeg ved at mine fysiske smerter er psykisk relateret.

Nå men der sker så det at jeg får ny sagsbehandler og hun har åbenbart ikke set afslaget fra BAN, men spørger blot om jeg har fået det, det har jeg jo og de vedholder kommunens afslag, desværre skriver jeg.

I mit nylige møde med min nye sagsbehandler, hvor jeg også har min bisidder med taler vi om min situation mm., hun spørger til hvordan jeg har det, min bisidder er med, men det er hårdt at blive spurgt om en så sprødt spørgsmål. Tillige vil hun gerne vide alverdens om hvorfor jeg ikke kan arbejde, hvordan jeg færdes osv.

Jeg har alt i alt et godt indtryk af min sagsbehandler. Vi aftaler at hun skal have min sag over special indsatsen og se hvad der kan mange i forhold til ny indstilling til ftp. måske noget lægeligt da det sidste efterhånden er forældet med 2 år på bagen. !! Hun mener dog også at min sag efterhånden også kunne være stærk nok til en §17. Dog skulle den nok lige vendes med special indsatsen først.!!

I dag sender jeg så min sber en mail, da jeg ved hun havde møde med special indsatsen igår omkring en anden sag, men lige ville vende min med dem. Jeg rykker hende fordi hun går på sommerferie i næste uge og min forsikring gerne vil have status.

Min sbér svare at hun ikke har fået talt med SI om min sag og at hun desværre også må meddele mig at hun har fået nyt job og stopper derfor omg...

Tik tak..

Hvad gør jeg nu? Søger jeg en §17 og tager den derfra, jeg kan jo altid gå tilbage til en §18.. Eller tager jeg fat i jobcenter chefen og forfølger min sag?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 29-06-2012 kl. 22:11.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat