Se enkelt indlæg
Gammel 29-09-2016, 14:30   #21
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Nørd, siden hvornår har man lige kunne overbevise kommunen om et ressourceforløb ? Der er almindelige sygedagpenge og evt. et jobafklaringsforløb, som de oftest vælger. Har lige set et andet sted at der var een hvor det havde taget 15 år at blive tildelt et ressourceforløb. De holder da folk gående så længe som muligt, uden at de skal afklares mhp. fleks eller pension.
Jeg kender ikke alle sager som er ført de sidste 15 år, gør du?

De sager vi hører om i pressen og k10 er jo formentligt mest dem som er gået i hårdknude, jeg håber da at der findes andre sager som er kørt gnidningsløst igennem og derfor ikke er kommet frem i pressen.

Hvis hvis borgeren ved hvor h*n vil hen, og det tilfældigvis er det ordinære arbejdsmarked, så har kommune og borger samme mission.
I dette tilfælde kan det måske godt lade sig gøre at overbevise sin sagsbehandler om hvilken vej man skal forsøge at nå dette fælles mål.

For mig lyder det som om at trådstarter håber på at komme tilbage til ordinært arbejde efter en "pause", men hvis trådstarter bliver presset så kan helbredet forværres og medføre at h*n kommer længere fra arbejdsmarkedet.

Jeg har da ingen ide om hvor vidt det kan lade sig gøre, men vil mene at det er værd at forsøge.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat