Se enkelt indlæg
Gammel 17-02-2009, 01:53   #4
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lena Se meddelelser
En tanke som jeg gerne ser jeres kommentarer til

Jeg mener umiddelbart ikke at kommunerne bør belaste kommunekassen ved at forsørge syge/handicappede, underforstået tror jeg sagsbehandligen vil forløbe bedre og mere retssikkerhedsmæssigt korrekt, såfremt kommunen var udgiftsneutral i forhold til syge borgere.

Jeg mener at førtidspension/flex/revalidering mv skal betales 100 procent af staten.

Hvad mener I?
Det ville være det mest fair overfor de syge... der er kun et problem, nemlig det vi så i 80'erne, at når først kommunen kan spare noget ved at smide regningen til staten, så bliver folk kastet FP'ere i nakken for et godt ord, så de kan slippe afsted med så lidt penge udbetalt som muligt.

Hvis det skal være muligt, skal ALT overførselsindkomst betales af staten, på en sådan måde at der kun er human sagsbehandling tilbage at sagsbehandle, men det er vel så også det du mener? Altså at ligegyldigt hvad man havner på af offentlig forsørgelse, så er der ingen incitamenter andet end en menneskelig tilgang til vurderinger og afgørelser i vejen for udfaldet.

Den individuelle sagsbehandlers fordomme slipper vi nok bare ikke af med på denne måde, men de er der jo aligvel ligegyldigt hvilken model vi taler om.

Det er vel i grunden den slags "utopia" Enhedslisten hele tiden snakker om, og jeg kan kun støtte dem i den tankegang... Mennesket før systemet.

Sidst redigeret af Razmo; 17-02-2009 kl. 01:58.
  Besvar med citat