Se enkelt indlæg
Gammel 11-02-2014, 18:43   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Marianns første møde med muskelsvind – på godt og ondt

En, af mange livsbeskrivelser fra kollegaerne fra Muskelsvindfonden:

http://muskelsvindfonden.dk/portraet...-godt-og-ondt/

Anno 2014.

Kampen med kommunen

"Her kæmper jeg for, at Sofie kan få personlige hjælpere og jeg tabt arbejdsfortjeneste, så Sofie og jeg kan leve et så normalt liv som muligt hjemme hos mig, og for at jeg kan blive ved med at arbejde. Dette er en kamp, der skal tages fast en gang om året, når der kommer ny sagsbehandler eller lign.

Jeg har også kæmpet for, at Sofie kan få sin fysioterapi, svømning, hjælpemidler m.m. Intet kommer bare af sig selv. Nogle kampe vindes – andre ikke.

Det er ikke hårdt at have Sofie. Hun er en kærlig, åben, aktiv, hjælpsom, positiv og glad pige med et lyst sind. Handicappet kan vi handle os ud af. Forstået på den måde, at har vi de rigtige hjælpemidler og hjælp, så går det hele stille og roligt – og godt. Vi har et dejligt liv, som vi trives i og er glade for.

Dét, der er hårdt, er alle kampene. De tærer og efterlader mig følelsesmæssigt udmattet. Dét at skulle være i et konfliktfyldt felt gennem mange år, som det er, når jeg igen og igen har søgt, anket, klaget og taget imod afslag. En ting er at skulle leve i og med disse kampe, en anden ting er oplevelsen af at stå alene med det – og her kommer Muskelsvindfonden og RehabiliteringsCenter for Muskelsvind (RCfM) ind."



Yderligere kommentarer ikke nødvendig, udover at Sofie og hendes diagnose ikke er problemet, tværtimod.

Men "KAMPEN" i anno 2014, kunne et samfund, som det danske, godt undgå.

Politikere, I har søgt magten.

Politikere, I har fået magten!

Politikere, så brug dog Jeres magt og bekæmp, hvad der foregår ude i kommunerne. Oftest imod hvad I allerede har besluttet, men som ikke følges.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat