Se enkelt indlæg
Gammel 20-01-2013, 17:42   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stefansson Se meddelelser
Hej Alle

Jeg har efter over 2 års sygdom med stærke smerter pga Venøs misdannelse flere steder i muskulatur i højre side af mave, ryg, flanke, diafragma og balde, indset at det rigtige for mig vil være at søge førtidspension. Min alm. læge støtter mig 100% og mener at min arbejdsevne er nedsat 100%.

Mit problem har været at jeg har været for autoritetstro, så nu er min sag kommet for langt og afsluttet, før jeg har haft noget at sige i min sag. Kommunen har stoppet mine sygedagpenge, og vurderet at jeg kan arbeje 32 timer pr uge med siddende arbejde. Kommunen har lavet en ressourceprofil på mig, der ikke stemmer med sådan som jeg har det. Jeg er ikke blevet spurgt om hvordan jeg har det, og om jeg overhovedet kan arbejde og hvor meget.

Min sygdom er også meget sjælden, hvilket ikke giver mig ret mange dokumenter på min tilstand. Jeg fik at vide på rigshospitalet at min sygdom er sjælden (de ved ikke endda alt om den) og at jeg vil have disse smerter resten af mit liv. De siger dog at de ikke har mødt andre før mig med så mange smerter (siger de selv om de aldrig har haft at gøre med en patient som mig før, med VM i de steder jeg har dem). De generaliserer min sygdom, hvilket ikke er kommet mig til gode. Oveni dette sidder kommunens læge og kommer med en vurdering der overhovedet ikke holder med min virkelighed, og iøvrigt aner han ikke noget om min sygdom og har aldrig mødt mig.

Dette vil jeg ikke finde mig i mere. Jeg skal til at søge om førtidspension nu med hjælp fra både egen læge og jurist. Jeg bruger jurist fra settlementet i københavn, og vil gerne henvise andre til dem, det er en forening af jurist studerende der kan hjælpe folk der kommer i klemme i systemet når de bliver syge. Jeg synes at min sag er så indviklet nu, at jeg må få juridisk hjælp til at alt forløber som det skal, og at jeg bliver hørt og får det jeg har ret til.

Jeg har for nylig kommet i kontakt med andre der har Vm, bl.a. en kvinde i København der også som mig har daglige smerter, og har fået bevilliget ftp for 2 1/2 år siden. Jeg er også kommet i kontakt med 3-4 andre fra amerika, der enten har ftp eller skal til at søge om det, pga. deres daglige smerter. Det har hjulpet mig sindssygt at komme i kontakt med andre der har det samme som mig, og kæmper med samme daglige smerter, og med systemet, da sygdommen er så sjælden.

Denne tråd vil jeg bruge fremover til at skrive om mit forløb mht ftp søgning. Er der nogle der har gode råd til mig undervejs vil jeg være rigtig glad. Det er lidt skræmmende at søge ftp nu med helt nye regler i 2013, men jeg håber at jeg vil få ftp i sidste ende. Jeg har også min alder mod mig da jeg er 34 år. Det ville glæde mig at høre fra andre, og især andre der også skal til at søge ftp eller der har været igennem hele forløbet.

Venligst Stefanssson
Hej Stefansson,

Forstår alt omkring dine smerter og din sygdom, men hvad er fakta i din sag pt. Er du helt ude af sygedagpenge? Har du klaget og fået afslag?

Et er at man er syg noget helt andet er ens sag. Jeg røg selv ud i 2007 og er nu på vej mod min anden afgørelse om ftp. iht. §18.

Mit råd er, at følge kommunens afklaring og anvisninger, men skub endelig på overfor disse. Dog ved vi endnu ikke hvornår ressourceforløbene træder i kraft, men stadig skal man jo have udbetaling og støtte.

Søger du selv, er resultatet højst sandsynligt afslag uanset hvad du fejler.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat