Se enkelt indlæg
Gammel 03-11-2013, 10:59   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ordet "Konsekvens"

(Tak, Gunvor)

http://da.wikipedia.org/wiki/Konsekvens

"I de senere år har begrebet fået en bibetydning af straffeforanstaltning og streng ubønhørlighed. Man taler eksempelvis om, at det skal have konsekvenser, når f.eks. unge mennesker laver hærværk og lignende."

Ordet "Konsekvens" kender alle der arbejder ude i samfundet. Når man laver gentagne fejl, bare 2 til 3 gange er der en konsekvens.

At søge imod et fejlfrit samfund er utopi. Vi er mennesker og laver fejl.
Imod fejl findes tilgivelse og læring
.

Men når en medarbejder i det offentlige laver fejl, 1-2-3-4-5-6-7-8-9 gange og bliver ved med det....... findes der ingen konsekvens.

Når samfundet, Folketinget giver en kontrollerende myndighed, eksempelvis Tilsynet, sanktionsmuligheder imod lovbrud, gentagne gange af lovbrud og man så ikke bruger denne ret til sanktioner, er det ufatteligt let at forstå, hvad der sker i Københavns kommune.

Selv de lovbundne regler om sagsbehandlingsfrister er man begyndt at bryde.

Jeg tror ikke der findes en løsning, før den enkelte medarbejder, afdeling eller afdelingsleder/forvaltningschef bliver mødt af en KONSEKVENS.

Nøjagtig, som ude i samfundet.

Når og hvis det skulle ske, at der bliver en konsekvens, er cheferne tvunget til at gå til politikerne og informerer om hvad der foregår af ulovligheder ( hvad det jo vitterligt er) og når det sker at den enkelte politiker faktuelt får ansvaret for en given ulovlighed, begynder politikerne at reagerer.

I dag er det alt for let, at slide gulvet tyndt foran håndvasken. Børnesex sagerne: Rebild, Tønder, Esbjerg osv osv.


Hilsen Peter statsautoriseret siden mit 20ende år og er oplært i at der findes en konsekvens, hvis jeg laver fejl.

Sidst redigeret af phhmw; 03-11-2013 kl. 11:09.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat