Se enkelt indlæg
Gammel 18-11-2018, 12:46   #23
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moreo Se meddelelser
Jo Gisne, jeg mener at mine tal passer sådan nogenlunde, idet jeg har tilladt mig at indregne den årlige ældrecheck på 17.200 kr. i rådighedsbeløbet, hvilket giver omkring 900 kr. ekstra om måneden netto.

I øvrigt har nogen kun en trækpct. på 35-36%, andre igen en på over 40.
Jamen, kom nu til fornuft. Det er simpelthen ikke muligt at betale både husleje og varme for 588kr + 900kr = 1488kr for begge, det er simpelthen ikke muligt.

Selv min søns kollegieværelse, som er et af de billigste i hans studieby er 2000kr incl vand, varme, internet, men så er det også et af de gamle på 16 m2 med fælles køkken

Og det eksempel du kender med en der har en husleje på 3800kr, og en boligydelse på 2600kr er bestemt ikke normalen.
Jeg har arbejdet i flere år i hjemmeplejen ved ældreborgere i eget hjem og det er svært at få det hele til at hænge sammen uden ekstra opsparing mm.

Så jeg bliver faktisk meget harm over det lyserøde billede du tegner om hvor meget folkepensionister har.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat