Se enkelt indlæg
Gammel 06-04-2013, 18:41   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Hmm... synes ikke det lyder rart, og kan til fulde forstå, at du føler dig overset. Mobning behøver det dog ikke at være - hvis det var mobning ville jeg mene, at kollegaerne bevidst sagde 'tak for sidst' for, at du skulle høre det. Det virker dog ikke som et særlig godt arbejdsmiljø, der er på din arbejdsplads, hvis det er sådan, at man skal tilhøre en bestemt faggruppe for at være en del af fællesskabet. Det er den del, jeg personligt ser som den største fare...

På en arbejdsplads bør alle værdsættes for det de gør og kan, og der bør ikke skeles til, at noget er finere end andet - enhver udfylder jo sin vigtige brik for at helheden fungerer.

På min tidligere arbejdsplads synes jeg, at de fleste af os var gode til at sørge for at alle var en del af fællesskabet - uafhængigt af jobfunktion.

Jeg tænker lidt om der måske er noget, du selv kan gøre - kan du evt. forsøge at tale lidt mere med de andre (udover godmorgen osv.)? Måske du kan fortælle lidt om, hvad du har lavet i weekenden og på den måde åbne op. De ville helt klart være nemmere, hvis den store gruppe lukkede op for dig og rengøringsdamen, men det lyder som om de umiddelbart slet ikke har øje for, at I også er der. Så selvom det BURDE være dem, der 'inviterede' jer til samtale etc., så ser det ikke ud til, at det vil ske, og det er derfor nok dig, der bør tage det første initiativ.
Kan dog sagtens forstå, at det vil være svært, men sikkert den eneste måde tingene kan blive anderledes.
Du kan også vælge at spørge lidt ind til dem - spørge hvordan deres weekend har været osv. og så derigennem komme lidt ind under huden på dem.

Tror ikke de gør det af ond mening, men blot fordi kulturen er sådan på jeres arbejdsplads, men sådan en kultur er ikke en statisk størrelse. Den KAN ændres, men det bliver sikkert dig, der bliver nødt til at starte forandringen.

Håber det bedste for dig!
frup er ikke logget ind   Besvar med citat