Se enkelt indlæg
Gammel 29-11-2009, 06:56   #6
sommerkys
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 17
Styrke: 17
sommerkys er ny på vejen
Endnu et spørgsmål

hej odenseaneren og alle jer andre

Tak for dit svar også odenseaneren, og ja jeg er skriftligt afslag på det, og jeg har skrevet det her, er ordret som han har skrevet det i mit afslag.

Nu har jeg så efterfølgende været til samtale hos min sagsbehandler, og der fik vi os en god snak om det hele.

Jeg er så alligevel godkendt som værende i personkredsen, og jeg har fået godkendt nogle få af de merudgifter jeg har, men da jeg indtil viderer kun har fået godkendt kr. 3.610 kom jeg ikke op over 6000 om året, men han ville lade den stå åben, så i tilfælde af at jeg kom på flere som kunne få beløbet op over de 6000, så ville jeg kunne få bevilget den.

Nu er så mit spørgsmål:

Jeg fik afslag på fodpleje, begrundelsen var at jeg pga. en rask ægtefælle skulle have udført denne af ham uuuh ha sagde jeg til ham, nej det kan du da ikke mene, jo sagde han det var skam alvor "og så kunne det jo være at jeg kom ud over det problem en gang for alle" når han måske kom til at klippe tæerne af !!!!!!!. Kan det virkelig være rigtigt, at fordi man har en ægtefælle skal han ordne min fodpleje, fordi jeg ikke mere kan sidde i den akavet stilling?

Jeg fik også afslag på alle de håndsrækninger jeg havde fremlagt pga. min ægtefælle, ja stort set sagde han, at jeg ville været 1000 gange bedre stillet hvis jeg ikke havde ham . Kan det virkelig også være rigtigt at alle håndsrækninger skal udføres af min udearbejdende ægtefælle, det er i forvejen ham der udover sit job, handler ind, laver man, gør rent, vasker tøj, ja stort set ordner alt her hjemme, hvor jeg så har minimale småting, som jeg ordner i små etaper i løbet af dagen. Jeg syntes det er så grænseoverskridende at skulle bede min mand om at ordne mine fødder, min mand er for mig i forvejen en kanon kæmpe hjælp i dagligdagen og jeg føler virkelig, at skal han også til at yde personlig pleje på mig, ja men så går noget af det kvindelige af mig, men der var intet at gøre, så den går ligesom resten af afslagene i anken.

Jeg mener et sted at have læst i lovgivningen, at der er grænser for hvor meget en udarbejdende ægtefælle skal indgå i sådanne ting, men jeg kan simpelthen ikke finde det nu for som han sagde, at hvis det var korrekt ville han meget gerne se dette for det passede ikke, så hvis der er nogle der kender til et sted hvor det står, så vil jeg bliver meget glad for at få dette.

Ja så fik jeg afslag på kørsel, men fik et ansøgningsskema til trivselsbil, men samtidig også en strofe med på vejen, at jeg jo ikke skulle regne med at den gik igennem, så mit spørgsmål er nu:

Hvad gør jeg i den periode hvor min sag behandles, jeg har virkelig mange udgifter på taxakørsel og benzinpenge til personer der er så venlige at køre mig. Dette er både til familiebesøg, fritid, behandlinger m.m.. Jeg har meget langt til min familie, så der gå længe imellem at jeg kommer til dem. Nu er jeg også begyndt at frasige mig min træning, da jeg ikke ved hvor jeg skal få de penge fra til kørsel, det er bare så brand ærgeligt.

Jeg håber der er nogle der kan give mig svar på mine spørgsmål.

På forhånd tak, og rigtig glædelig jul til jer alle.

Med venlig hilsen sommerkys
sommerkys er ikke logget ind   Besvar med citat