Se enkelt indlæg
Gammel 13-05-2013, 10:22   #17
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Hej Klanst

Velkommen til K10. Du vil her kunne hente rigtig meget hjælp og støtte.

Jeg har selv været ti år i systemet og er endnu ikke afklaret.

Jeg har selv oplevet mange grimme ting i det system. Det siger jo sig selv idet jeg ikke er afklaret på 10 år.

Jeg må sige dig, og jeg har set lidt af hvert herinde, din sag ryster mig. Det er frygteligt, at behandle mennesker så grimt.
Og ekstremt nedbrydende for det enkelte menneske.

Jeg håber du finder den hjælp du har brug for herinde så du kan få afsluttet din sag.

Frida
Hej Frida

Tak for din velkomst og opmuntring.

Ja det er en meget barsk sag i en sådan grad, at den måske kan være med til, at bringe systemet og måden man behandler mennesker på, til fald.
Jeg vil naturligvis gerne have bragt sagen til en afslutning, men også, så vidt det er muligt, have sat en stopper for den måde systemet fungere på.

Jeg har foreløbig skrevet til Beskæftigelsesministeren og ordfører
http://www.k10.dk/showthread.php?t=26903
for at få dem til at gå ind i sagen, desuden er jeg ved at skrive til Hanne Reintoft, samtidig med at få en gratis advokat igennem SR-bistand til at gå min sag igennem for, om muligt, at sagsøge kommunen. Så jeg sætter ind på en bred front.

En tanke kunne også være en interesse organisation, som fx ældresagen. En organisation der kunne opfordre til, at der bliver stemt blankt ved valg til kommune og folketing, så vi på mere end en måde, kan bruge vores stemme til at ytre vores utilfredshed, med lovgivningen og den måde systemet bliver administreret på.

Coop har et slogan der lyder "Stil krav, det gør vi". Det slogan kan vi sagtens bruge, for selvom vi er på offentlig ydelse, kan vi stadig stille krav og ikke bare dukke hovedet. Så længe vi lader os bruge som prygelknabe, vil vi også blive gjort til det.

Jeg håber inderligt, at du snart vil få din sag afklaret, så du kan komme videre i livet, for det skal, uanset hvad, stadig leves.



Citat:
Oprindeligt indsendt af morgenstjerne Se meddelelser
Det er simpelthen den mest groteske historie jeg længe har hørt
Hold da op jeg føler med dig.
Håber virkelig det lykkes for dig at få den førtidspension, det kan da ikke passe!
Er lidt selv i samme situation med en invaliderende social angst har dog også både aspergers og skizotypi, men med de nye regler frygter jeg at synke i samme hul , og bare gå dag ud og ind og frygte at ryge på gaden fordi jeg ikke magter at møde op til det de forlanger...
Hej morgenstjerne

Tak for din kommentar og opmuntring

Frygten er dræbende for alt. Det er en hård kamp at skifte frygten ud med mod, men det kan lade sig gøre. Man kan ikke af økonomiske eller andre grunde, tvinge folk til at gøre skade på sig selv, men det vil vi blive tvunget til, så længe vi lade dem gøre det og føjer dem.

Stil krav, det kan du lige så godt gøre, som alle andre. Vi er ikke børn i et overformynderisk system, stil krav om, at de tager udgangspunkt i lige præcis din sag og behandler dig som menneske.

Jeg har skrevet til Beskæftigelsesministeren og ordfører http://www.k10.dk/showthread.php?t=26903 om situationen både for mig og mange andre. Stil krav om, at syge bliver fjernet fra kontanthjælpen og jobcentre, stil krav om at kontanthjælpsmodtager bliver delt op igen, alt efter grunden til, at man er ledig.

Kontakt foreningen sind og få dem til at lægge pres på systemet.

Brug din stemme også den du har ved et valg og udtryk din utilfredshed fx ved at stemme blankt.

Fat mod min ven, det er en god ledsager, sammen med os andre

Klanst
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat