Se enkelt indlæg
Gammel 30-03-2017, 14:12   #20
Nunca
Ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 11
Nunca er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg husker ikke din sag, men kommunerne holder meget stramt på, at lægerne ikke kan vurdere arbejdsevnen.
Det er kun kommunerne der kan vurdere arbejdsevne, og det gøres oftest ud fra arbejdsprøvninger.
Lægerne kan udtale sig om funktionsevnen.
Så undre det mig, at sagen forsat skal syltes? For så kunne de da bare sætte det i værk, og igen få bekræftet at jeg ikke kommer til at kunne varetage ét arbejde og forsørge mig selv. Så var den sagt jo hurtig over stået. Nu når funktionsevnen er helt væk, og alle behandlingsmuligheder udtømt.
- Det er meget kringlet, men syntes at have læst at arbejdsevnen netop kan vurderes ud fra noget andet end selv arbejdsprøvning. Hvorfor dælen gør de så ikke det, så vi kan komme videre i denne sag. (igen derfor jeg vil have nogle inde over som kender til de regler, og kan hjælpe mig videre.)

Jeg har fysiske ting der gør at funktionsevnen er = 0 (dårlig fod, der gør jeg er krykke og kørestolsbruger, slidgigt i kæben så har kronisk migræne on/off, allergi i øjnene af at have boet i hus med skimmelsvamp, som gør når de plusser op er jeg syg i min 14 dage og næsten ikke kan se ud af mine øjne, og så har jeg slidgigt i hofte og knæ... Som sagt alle behandlings muligheder er udtømt og har sort på hvidt fra div. speciallæger at det er kroniske tilstande der intet kan gøres mere ved.)

- Der næst har jeg Asperger, depression, OCD, angst og stress alt også dokumenteret og her igen sort på hvidt at der ikke er mere at gøre, medicinering er ikke en mulighed som led i behandling, men blot kan virke symptombehandleene af depression, angst, OCD og stress. Men som udspringer af min Asperger som man ikke kan medicinere sig ud af, da det er en udviklingsforstyrrelse. (forstået på den måde at der skal tages hånd om mit miljø + hvad jeg kan og ikke kan. Og ikke skal stoppes med div. piller da det altså ikke vil gøre mig rask!). Som han(speciallægen fra psyk.) så pænt sagde til mig den gang.

Sidst redigeret af Nunca; 30-03-2017 kl. 14:15.
Nunca er ikke logget ind   Besvar med citat