Se enkelt indlæg
Gammel 17-12-2011, 15:01   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Nu har jeg lige brug for råd fra jer.

Min mand har lige fået afslag på merudgifter, idet de skriver, at beløbet ikke kommer op på 500 kr/mdr.

Er det "normalt", at man for næsten alle ydelserne mener, at da vi er 2 i husholdningen - så bevilger de kun det halve beløb - altså de siger at det er min mands andel????
Jeg mener jo, at det IKKE kun er min ryginvalide mand, der lider under hans handikap. Det er sgu da hårdt at være "enlig mor", når man er 64 år.

Ansøgte håndsrækninger skriver de, kan ikke godkendes med andet end 125 kr om året (de anslår beløbet til 250 kr, men det er kun min mands andel, de vil godkende) - at konen (mig) sørger for det meste i husholdningen - men det er ikke korrekt, idet jeg siden sidste bevilling af merudgifter er tilkendt fleksjob, så jeg kan ikke mere klare ret meget i hjemmet. Jeg havde selv opgivet et beløb på 3200 kr. om året. Vi har virkelig brug for hjælp i det daglige.

Ærligt talt - hvor meget håndsrækning kan man få for 125 kr om året - og heller ikke 250 kr.

UH altså - jeg kan slet ikke lige nu koncentrere mig - er sgu SÅ arrig over den forp.... kommune (københavns).

Men jeg må jo så fortælle dem, at med alt det de siger jeg kan klare i husholdningen, så må jeg opgive mit job - for begge dele magter jeg ikke. Og jeg - der var så stolt over at kunne forblive på arbejdsmarkedet.... Skam få dem...

Men jeg håber at I har lidt råd - om ikke andet et par medfølende ord. HA HA.
I har ganske simpelt ansøgt om for lidt, selvom det lyder paradoksalt :-)
Vil jo selvfølgelig ikke garantere at den går igennem ved et højere beløb, men det sikrer ihvertfald at de skal undersøge ansøgningen lidt mere


Prøv at se på denne liste (Starter på side 3)

Tryk her: Pjece om merudgifter
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat