Se enkelt indlæg
Gammel 18-11-2017, 12:34   #112
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad er bedst for borgerne?

De sidste år, har kommunerne overtaget flere opgaver.

Hvordan det er gået kan vi se på k10.

Kommunerne vil gerne have flere områder.

Regionerne er i kamp med kommunerne om at afgive.

Kommunerne har adskillige gange vist, at borgerne ikke har 1ste prioritet, eksempelvis ønsker kommunerne henvisningsretten til vederlagsfri behandling, som ikke bare er fysioterapi, der findes andre optræningsmetoder som langt overgår fysioterapien.

Forestil dig at henvisningsretten skulle overgå til kommunerne og lægerne skulle ikke mere henvise deres patienter til vederlagsfri behandling. Jøsses sikket et scenarie som vi kender resultatet af på forhånd.

Men sammenlægning kommunerne og regionerne?

Jeg personligt ved ikke, hvad der er bedst for borgerne.

https://www.dr.dk/nyheder/politik/re...eneste-rigtige

Regionsformand: En fusion med KL er det eneste rigtige

Den afgående formand for regionerne tror, at nye frontfigurer i regioner og kommuner kan sikre en fusion.

Det er rigtig ærgerligt, at kommuner og regioner bliver ved med at slås om dine og mine opgaver i stedet for vores. Jeg håber og tror også stadig på, at det om nogle år lykkes af få den fusion igennem, siger han nu.

Han kalder det enerverende og tidskrævende, at det hele tiden "hænger i væggene" hos KL, hvordan de kan stjæle opgaver fra regionerne.

- Det er ressourcekrævende og ikke fremmende for kvaliteten i sundhedsvæsenet. Mit håb var og er, at man kan komme væk fra det med en sammenlægning, siger Bent Hansen.


- Vi har brug for store enheder til at løse opgaverne på sundhedsområdet ordentlig. Vi får aldrig kommuner store nok til at gøre det selv. Nu har vi i stedet åbnet banen for Folketingets indblanding, fordi vi ikke har så stærkt et samarbejde lokalt, som vi burde have, siger han.

phhmw

Forvirret?

Det er jeg også.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat