Se enkelt indlæg
Gammel 11-11-2011, 10:40   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Åhh de kære praktiserende læger...
De bliver bedt om at udtale sig omkring lidelser hos patienterne, som de slet ikke beskæftiger sig med. Særligt når det angår psykiske lidelser hører jeg igen og igen folk fortælle (incl mig selv) at man ikke bliver taget så vanvittigt alvorligt. Hvor mange har ikke prøvet at få en udtalelse fra lægen, der siger man er klar igen om et par måneder?
Da jeg havde fået disse udtalelser gennem flere år (!) bad jeg min læge om at blive udredt. Men blev afvist med beskeden, at fordi jeg er voksen, ville det alligevel ikke gøre en forskel for mig (!) Kender også andre, der er afvist med samme besked

Men det er jo bekvemt for kommunerne at få disse udtalelser fra de praktiserende læger. For så behøver man ikke sætte ind med noget, når borgeren alligevel er rask om et par måneder. Og forlængelse af sygedagpenge, eller visitation til anden forsørgelse kan der jo heller ikke længere være tale om. For man er jo snart rask. I værste fald behøver man kun betragte sygdommen som en bagatel

Du skal insistere på at sagsbehandler indhenter udtalelse fra din terapeut, da det er terapeuten der kan udtale sig om din status - ikke din læge

At sagsbehandler sætter din arbejdsprøvning til 37 timer er måske ikke underligt. Der bliver overhovedet ikke givet ved dørene, og de vil konstant forsøge at presse op i tid. Og hvis du ikke har lægeudtalelser til at bakke dine lidelser op, så står du med nogle svage argumenter

Hvor mange timer har du klaret i de andre forløb?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat